Ursprungligen postat av Doc.
Visa inlägg
Sen är det svårt för mig att ge dig en opartiskt råd vilken du ska välja då jag har en sp200 själv. Jag jobbar inte för Vexilar eller har inte nån som helst ekonomisk vinning i det hela, utan jag gillar företag/produkter som tänker utanför boxen och kommer med roliga produkter som är bra.
Kollar man ex. på ett lod med samma finesser som Vexilar SP200 så kostar de mellan 3000-5000kr. Och det jag gillar är att det utvecklas hela tiden utan att du behöver stå där med en tung sunkig pryl som inte ens går att sälja när det är dags att skaffa nåt nytt.
Kolla ex. samarbetet med Navionics, från att bara vara ett ekolod vart det plötsligt ett ekolod/kartplotter. Och så är det även med appen, behöver den uppdateras då det kommit nya finesser och möjligheter gör du det snabbt och enkelt
Jag älskar Vexilars nytänk och rekommenderar de flesta om denna då jag tycker att de bidrar med en positiv utvecklingen i rätt riktning gällande sådana prylar.
Jag tror att du kommer komma undan billigare (om du beställer på ebay) samt att du kommer känna att du har en modern pryl en längre period innan behöver köpa nytt.
Kommentera