GoPro - Hur fäster man den? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GoPro - Hur fäster man den?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• GoPro - Hur fäster man den?

Hejsan.

Försökt leta men inte riktigt hittat nått som behandlar hur man på ett enkelt och bra sätt kan fästa den i en båt vid exempelvis fiske. Skulle gärna vilja kombinera fästet med ex. SP POV BUOY (http://www.dustinhome.se/product/501...3/sp-pov-buoy/).

Ha kameran "fast" monterad i buoyen och sen den i ett fäste monterat på båten, för att enkelt kunna ta loss den osv ifall man vill stoppa ner den i vattnet.

Kan tilläggas att jag ännu inte köpt någon kamera, utan håller på att "planera" inköpet. Några andra tips på tillbehör osv innan man köper?

//L

ingår ju massa självhäftande snabbfästen till gopro. Jag har monterat dessa på olika ställen på racehojen och vart uppe i 280km/h och de höll.

Den staven som jag säljer med mitt kitt har ett gängad hål i botten, och det finns fästen att köpa till dessa gängade hålen och skruva in och kunna använda snabbfästerna.

Kommentera

Ok, men ingen som vet hur/om man kan fästa en SP POV BUOY i ett fäste monterat på båten?

//L

Kommentera

Köp en spöhållare eller ett rör i rätt dimension/tjocklek och montera på valt ställe. Så kan du ha SP POV BUOY i röret och det är enkelt att ta ut om du snabbt vill filma nåt i vattnet eller liknande.

Kommentera

Vad är att föredra vid vanligt fiske från land? Funkar chestmounten eller måste man ha på huvudet för bästa resultat?

Kommentera

Jag tror det är lite personligt vad man föredrar, huvet har en tendens att fladdra runt lite beroende på vad som händer runt omkring, det ger lite flamsiga bilder i mitt tycke. Chestmount blir lite stabilare i riktning, tills du börjar vada runt, då gungar bilden så man blir sjösjuk av att titta. Står du still med naveln mot fisken så blir det bra.

Bäst är att montera den på ett handtag och låta kompisen filma.
            Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ok, men låter som att chestmount är att föredra då om man är solo. Några andra tips vid "solofiske" ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
              1 020 svar
              127 774 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Team Colibri  
              Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17