Exportera waypoints från Garmin+ frågor om gps/ekolod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Exportera waypoints från Garmin+ frågor om gps/ekolod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Exportera waypoints från Garmin+ frågor om gps/ekolod

Hej!
    Ny här på forumet och har senaste dagarna läst i trådarna om egna sjökort, reefmaster, insight genesis mm.
    Jag är på gång att införskaffa en ny gps/ekolod-kombi. Har sneglat åt Lowrance Elite 7 som verkar fin, dessutom med möjlighet att göra egna sjökort. Tar tacksamt emot tips på andra modeller med denna funktion som ni kan rekommendera, tycker dock att priset för Elite 7 är taket.

Min fråga egentligen:
    Jag har ett gammalt Garmin kombiinstrument, tror det heter 198 eller något sånt. I denna har jag samlat på mig ca 200 punkter som visar stenar och grund. Dessa punkter vore ju suveränt att kunna lägga in i det nya instrumentet, är detta möjligt?
    Jag antar att man manuellt kan lägga in dessa med hjälp av koordinater men det känns som ett jätteprojekt.

En annan fundering:
    Det finns väl inget motsvarande friluftskartan till Lowrance? Menar alltså en detaljerad karta. Vore ju perfekt att kunna montera instrumentet på skotern över vintern och ha en bra karta till hands, har gjort så tidigare och då kunnat märka ut grund genom att köra skoter på isarna då vattnet är lågt på våren, riktigt smidigt!

Tacksam för svar!

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
1 020 svar
127 774 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17