Ekolod lowrance elite 4x - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod lowrance elite 4x

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Trodde ju att det var fästets fel först tyckte det var logiskt med den neråt haha

Kommentera

Ursprungligen postat av Chugge Visa inlägg
      Trodde ju att det var fästets fel först tyckte det var logiskt med den neråt haha
      Själv satte jag min givare till mitt Elite 4 lite över ytan.. Jag har en Linder 440 och när jag var längst bak i båten och satte fast givaren (sitter med sugpropp) låg den vattnet men när jag satte mig vid årorna kom den över ytan...
      Tog någon timme innan jag kom på problemet..

Kommentera

Ursprungligen postat av Chugge Visa inlägg
        kan ha kommit på mitt fel.
        Find many great new & used options and get the best deals for Stern Saver Glue on Transducer Mounting System for Lowrance Fish Finders Ivory at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!

så som den bilden visa hur "kameran" är riktad är det så den ska vara?
        isåfall vet jag ju iaf mitt fel. grovt fel. lite små pinsamt
        För jag har riktat "kamera" delen neråt och där pekar den utåt
        Du borde ju få ekon från boeing och mås iallafall!

Kommentera

Jag har problem med mitt Elite 4-x, den kan helt plötsligt visa att det är endast ett par decimeter djupt mitt ute på sjön! Detta har den gjort både när den var fast monterad på båten och även när den har suttit på en portabel hållare. Nån som har någon idé vad jag ska göra med det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cruze Visa inlägg
            Jag har problem med mitt Elite 4-x, den kan helt plötsligt visa att det är endast ett par decimeter djupt mitt ute på sjön! Detta har den gjort både när den var fast monterad på båten och även när den har suttit på en portabel hållare. Nån som har någon idé vad jag ska göra med det?
            Har ett Elite 4, alltså kombilodet, av förra generationen och hade precis samma problem som du. Särskilt om jag körde lite fort så kunde lodet liksom hänga sig med djupangivelser på bara några decimeter. Och ibland fick jag slå av det för att det skulle fungera normalt igen.
            Men problemen är borta i dag och jag vågar nog påstå att det har med monteringen och inriktningen av givaren att göras. Jag fick nämligen med ett enkelt, provisoriskt och lätt löstagbart givarfäste med båten i höstas. Första turerna i våras hade jag inte hunnit åtgärda det, men sedan jag modifierat fästet så att det fortfarande är löstagbart (t ex vid sjösättning från trailern) så är problemet försvunnet. Kolla att givaren är monterad i enlighet med Lowrances anvisningar och framför allt att du inte har något som orsakar turbulensvid givaren. Min sitter på en aluminiumprofil, som innan modifieringen stack ner någon centimeter under botten och jag tror att felet satt där.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            127 789 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri  
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17