Köpte Lowerance Elit 5 HDI, men vilken givare fick jag egentligen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpte Lowerance Elit 5 HDI, men vilken givare fick jag egentligen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpte Lowerance Elit 5 HDI, men vilken givare fick jag egentligen?

Efter ett inte allt för långt samtal med en försäljare på sportfiskemässan nu i helgen så slog jag till på ett Lowerance Elit 5 HDI.
    Problemet var bara att han va tvungen att springa iväg och hämta ett lod som stod "undanstoppat" och när han kom tillbaka så fanns ingen givare i lådan. Han hade lovat mig en 50 hz givare för det var det bästa för mig påstod han (fiske insjö vertikalt).
    Så han tog en givare från ett annat paket (Lowerance Elit 5x HDI) och la ner i min kartong.
    Givaren var mycket större än den givaren de hade och visade i sin monter, som han påstod var 83 hz givaren.

Fick jag rätt?
    Och även om jag fick 50 hz, är det då den givare som är bäst för fiske i insjöar?

50/200/455/800 er større rent fysisk enn 83/200/455/800. Men på kabelen til ekkoloddgiveren skal det være en liten sølvfarget lapp med giverinformasjonen på. Hva står det på den?

Jeg har en 83/200/455/800 giver liggende, så hvis du tar mål av selve skimmerdelen av giveren din (bredde, lengde og høyde) kan vi sammenlikne hvis du ikke har den sølvfargede lappen på giverkabelen din.

Hva slags dybder skal du lete etter fisk på og hva slags fiske driver du mest med? (Spinning, vertikal, trolling, bunnmeite etc)Det er det som egentlig er avgjørende ved valg av giver, ikke om det er innsjø eller hav man skal fiske i.
    Team Colibri

Kommentera

Sitter på jobbet nu, men jag ska kolla när jag kommer hem ikväll.
      Jag kommer mest fiska vertikal, spinning och lite trolling i Mälaren (djup ner till 30m skulle jag tro).

Kommentera

Ursprungligen postat av tpettersson Visa inlägg
        Sitter på jobbet nu, men jag ska kolla när jag kommer hem ikväll.
        Jag kommer mest fiska vertikal, spinning och lite trolling i Mälaren (djup ner till 30m skulle jag tro).
        83/200 har videre kone på ekkoloddsignalet enn 50/200, noe som er en fordel ved vertikalfiske ned til ca 20 m siden det er lettere å holde jiggen innenfor konen. 50/200 har bedre kvalitet på selve det kjeramiske giverelemetet, som gjør at du kan skru opp følsomheten mer uten at det blir mye støy på skjermen, men den smalere konen gjør det vanskeligere å holde jiggen innenfor konen ved vertikalfiske. 83/200 er i praksis best ned til ca 20 meter, så blir 50/200 stadig bedre enn 83/200 desto dypere du skal fiske.
        Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
        1 020 svar
        127 774 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Team Colibri