Tjena, jag sitter i valet och kvalet om ny enhet till båten. Men har nu börjat vela fram å tillbaka.... har fiskat många år utan GPS och det har fungerat bra. Men förra året så skaffade jag en Garmin EchoMap 50s. Men då jag inte kunde göra djupkartor och ny båt på gång så såldes denna enhet. Men efter många om och men så blev det ett hus istället för båt
Nu känner jag inte direkt något större behöver av en GPS/Kartplotter..... djupkartor hade varit kul, men har klarat mig i 20 år utan så.
Jag kommer fiska i många nya vatten, vilket leder till att jag inte direkt kommer behöva en GPS då jag har en handburen GPS ifall en spot skulle vara intressant. Sjökort/Djupkartorna finns ändå inte i sjöarna jag kommer fiska, så spelar som inte större roll där heller.
Vad tycker ni? När är det läge att skaffa GPS/Kartplotter?
Tack på förhand....
Nu känner jag inte direkt något större behöver av en GPS/Kartplotter..... djupkartor hade varit kul, men har klarat mig i 20 år utan så.
Jag kommer fiska i många nya vatten, vilket leder till att jag inte direkt kommer behöva en GPS då jag har en handburen GPS ifall en spot skulle vara intressant. Sjökort/Djupkartorna finns ändå inte i sjöarna jag kommer fiska, så spelar som inte större roll där heller.
Vad tycker ni? När är det läge att skaffa GPS/Kartplotter?
Tack på förhand....
Kommentera