Hej
Har skaffat ett Elite 5 HDI som jag har tanken att göra portabelt i en hård plastväska som är vattentät. Behöver till detta ett smidigt och prisvärt batteri.Har funderat på ett Biltema MC gel-batteri på 9 Ah. Funkar det?
Rätta gärna mina tankar...
Vad jag kan se drar lodet 0,9 A (Antar att det är vid fullt ljus på skärm osv. Om någon har en annan uppgift så vore jag tacksam för den)
Normalt fiskar jag 4-5 timmar.
5 timmar a´ 0,9 A = 4,5Ah
Batteriet skall vad jag förstår förbrukas till max 50 % innan uppladdning.
Om jag skulle vilja använda lodet längre, vad kan hända?
Emottager gärna förslag på smidiga och prisvärda batterier som passar till detta
Har en liten CTEK laddare som jag har tänkt att ladda med.
Vad skall jag ha mer för grejer att koppla in lodet, säkringshållare skall jag skaffa men vilken styrka på säkringen skall det vara?
Tacksam för svar då jag passerar Biltema i morgon FM...// Vikkan
Har skaffat ett Elite 5 HDI som jag har tanken att göra portabelt i en hård plastväska som är vattentät. Behöver till detta ett smidigt och prisvärt batteri.Har funderat på ett Biltema MC gel-batteri på 9 Ah. Funkar det?
Rätta gärna mina tankar...
Vad jag kan se drar lodet 0,9 A (Antar att det är vid fullt ljus på skärm osv. Om någon har en annan uppgift så vore jag tacksam för den)
Normalt fiskar jag 4-5 timmar.
5 timmar a´ 0,9 A = 4,5Ah
Batteriet skall vad jag förstår förbrukas till max 50 % innan uppladdning.
Om jag skulle vilja använda lodet längre, vad kan hända?
Emottager gärna förslag på smidiga och prisvärda batterier som passar till detta
Har en liten CTEK laddare som jag har tänkt att ladda med.
Vad skall jag ha mer för grejer att koppla in lodet, säkringshållare skall jag skaffa men vilken styrka på säkringen skall det vara?
Tacksam för svar då jag passerar Biltema i morgon FM...// Vikkan
Kommentera