Frågor runt bl.a. Insight Genesis och uppdateringar av HDS Touch - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor runt bl.a. Insight Genesis och uppdateringar av HDS Touch

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frågor runt bl.a. Insight Genesis och uppdateringar av HDS Touch

Har nu införskaffat ett HDS Touch lod och läst mig till att skapa sina egna kartor är något man ska göra.
    Alltså sätta igång och spela in från första rundan på sjön för att sedan över I.G. börja skapa egna kartor.
    Nu såg jag att jag hade två uttag för SD kort i lodet.
    Behöver man ha det och isf hur stort/stora kort ska man ha?

Fick klart för mig att det redan fanns uppdateringar för Touch loden (version 2.5 tror jag det var) och såg på min dator att det var, som jag uppfattade det en "jätte nedladdning" man behövde göra och som också måste ner och in i SD kort för att kunna flyttas över till lodet.
    Har jag uppfattat detta rätt och behövs det då också "stora" SD kort???

Hm....ni förstår antagligen.....man är ingen hacker precis......

Hei Kjell, gratulerer med en HDS Touch.

Mulighet for to SD-minnebrikker
    Det spiller ingen rolle hvilken av lukene du bruker, annet enn at hvis du har to minnebrikker inne samtidig, hvor en har et ferdig kart som feks Navisionics, så logg dataene på den brikken som IKKE har Navionics-kartet. Jeg bruker to minnebrikker i min egen HDS 8 hele tiden, en jeg har kart på og en jeg logger data på.

Hvor store minnekort?
    Alle Lowrance HDS og Elite HDI, inkludert din HDS Touch, tar minnekort opp til 32GB. Du må gjerne bruke mindre minnekort, men ikke bruk større enn 32GB. Jeg har en haug med minnekort selv, men bruker mest 8GB minnekort siden de ikke er så dyre og samtidig er store nok til å logge data flere dager i strekk. Dessuten bruker kameraet mitt 8GB minnekort, og det er greit å kunne bytte på.

Oppdatere software
    Du finner siste versjon av software på linken under. Som du sier er det versjon 2.5 som er den nyeste:
    Lowrance is a leading manufacturer of innovative marine electronics including Fishfinders, Chartplotters, Radar and Sonar. Find more fish easily.

Last ned oppdateringen på din PC, unzip innholdet i filen og så lagrer du det du fikk ut av filen rett på et TOMT minnekort. Putt minnekortet i din HDS Touch, start den og så skal resten gå av seg selv. Når den sier at den er ferdig, tar du ut minnekortet og så sletter du filene på minnekortet med PCen din hjemme. Nedlastningen er som du sier ganske stor denne gangen, men ikke noe som ikke et minnekort på noen GB håndterer helt fint.

Et lite tips på veien
    Hvis du har kjøpt StructureScan til din HDS Touch, så velg "logg alle kanaler" når du skal logge data. Foreløpig støtter ikke Insight Genesis data fra StructureScan, men dette kommer nok etterhvert og da er det kjekt å slippe å logge sjøen sin en gang til.... Husk på hastighetsbegrensningen når du logger for Insight Genesis, ikke fortere enn 17 knop.
    Team Colibri

Kommentera

Tack Erik!
      Det lät ju inte alltför komplicerat.
      Det är bara att ge sig ut och börja logga!

Våren är närma!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
      1 020 svar
      127 790 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri