Den stod i mailen jeg fikk som bekreftet "kjøpet". (Kjøp i klammetegn siden IMC er gratis, men du får uansett en kvitteringsmail.) Men jeg har ikke lastet ned IMC siden Insight Store ble GoFree-Shop.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Egen Sverige-karta på Lowrance-plottern utifrån openstreetmap
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggDen stod i mailen jeg fikk som bekreftet "kjøpet". (Kjøp i klammetegn siden IMC er gratis, men du får uansett en kvitteringsmail.) Men jeg har ikke lastet ned IMC siden Insight Store ble GoFree-Shop.
Oerhört krångligt var det! Jag la ner. Får ingen kod i mina mail och allt som har med GoFree-shop att göra är extrem tålamodsprövande! (kan bero på en trött nybliven pappa också iofs)
Om någon lyckas installera detta får den gärna berätta hur det fick till
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Joakim000 Visa inläggNä, jag förstod nästan att det har blivit nån ändring sista tiden eftersom att länkarna inte fungerade!
Oerhört krångligt var det! Jag la ner. Får ingen kod i mina mail och allt som har med GoFree-shop att göra är extrem tålamodsprövande! (kan bero på en trött nybliven pappa också iofs)
Om någon lyckas installera detta får den gärna berätta hur det fick till
Jag tror du hittar rätt nerladdnings-url till Map Creator i det kvitteringsmail du borde ha fått. Kolla längst ner i mailet och väldigt undanskymt och anonymt, strax ovanför "TAX" och "TOTAL". Den sida man hamnar på direkt efter "köpet" (á $0), dvs den som visar "Congratulations" och "Instructions" har bara länk till Insight Planner Software av nån anledning (detta är en köpes-programvara och det är nog därför du efterfrågas kod).
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hagg Visa inläggTjena!
Jag tror du hittar rätt nerladdnings-url till Map Creator i det kvitteringsmail du borde ha fått. Kolla längst ner i mailet och väldigt undanskymt och anonymt, strax ovanför "TAX" och "TOTAL". Den sida man hamnar på direkt efter "köpet" (á $0), dvs den som visar "Congratulations" och "Instructions" har bara länk till Insight Planner Software av nån anledning (detta är en köpes-programvara och det är nog därför du efterfrågas kod).
Så var det.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mikael Nyman Visa inlägg
Hittade ett annat program så man kan plocka in Google Earth istället, då är ju alla detaljer med
Vet ej om det finns för MAC men sen måste man ha Insight Map Creator med för att skapa AT5 filerna från SAS Planet
Körde ett test igår o det verkar fungera, kör en större rendering nu som kommer ta nån timma tror jag för att få hög zoomlevel.
Kommentera
-
Satellitbilder i plottern! Så här gör man!
Hittade den filmen och han guidar dig steg för steg.
Får däremot inte upp några satellitbilder på min skärm. Kanske inte fungerar på Elite 4... Tycker ändå att det borde fungera då det är at5 filer?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av warmiz Visa inläggKan man ha en satellitbild som bakgrund och dessutom djupkartor visade samtidigt? Har en elite 5 hdi
How to make your own fishing chart is something many anglers will want to do. And now "Insight Genesis" from Lowrance sounders is a system that allows you to...
och det som Joakim tipsade om.
Jag antar att informationen "läggs ovanpå" kartan
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 699 visningar
0 gillar