Egen Sverige-karta på Lowrance-plottern utifrån openstreetmap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Egen Sverige-karta på Lowrance-plottern utifrån openstreetmap

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den stod i mailen jeg fikk som bekreftet "kjøpet". (Kjøp i klammetegn siden IMC er gratis, men du får uansett en kvitteringsmail.) Men jeg har ikke lastet ned IMC siden Insight Store ble GoFree-Shop.
    Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Den stod i mailen jeg fikk som bekreftet "kjøpet". (Kjøp i klammetegn siden IMC er gratis, men du får uansett en kvitteringsmail.) Men jeg har ikke lastet ned IMC siden Insight Store ble GoFree-Shop.
      Nä, jag förstod nästan att det har blivit nån ändring sista tiden eftersom att länkarna inte fungerade!
      Oerhört krångligt var det! Jag la ner. Får ingen kod i mina mail och allt som har med GoFree-shop att göra är extrem tålamodsprövande! (kan bero på en trött nybliven pappa också iofs)
      Om någon lyckas installera detta får den gärna berätta hur det fick till

Kommentera

Ursprungligen postat av Joakim000 Visa inlägg
        Nä, jag förstod nästan att det har blivit nån ändring sista tiden eftersom att länkarna inte fungerade!
        Oerhört krångligt var det! Jag la ner. Får ingen kod i mina mail och allt som har med GoFree-shop att göra är extrem tålamodsprövande! (kan bero på en trött nybliven pappa också iofs)
        Om någon lyckas installera detta får den gärna berätta hur det fick till
        Tjena!
        Jag tror du hittar rätt nerladdnings-url till Map Creator i det kvitteringsmail du borde ha fått. Kolla längst ner i mailet och väldigt undanskymt och anonymt, strax ovanför "TAX" och "TOTAL". Den sida man hamnar på direkt efter "köpet" (á $0), dvs den som visar "Congratulations" och "Instructions" har bara länk till Insight Planner Software av nån anledning (detta är en köpes-programvara och det är nog därför du efterfrågas kod).

Kommentera

Ursprungligen postat av Hagg Visa inlägg
          Tjena!
          Jag tror du hittar rätt nerladdnings-url till Map Creator i det kvitteringsmail du borde ha fått. Kolla längst ner i mailet och väldigt undanskymt och anonymt, strax ovanför "TAX" och "TOTAL". Den sida man hamnar på direkt efter "köpet" (á $0), dvs den som visar "Congratulations" och "Instructions" har bara länk till Insight Planner Software av nån anledning (detta är en köpes-programvara och det är nog därför du efterfrågas kod).
          TACK!
          Så var det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Nyman Visa inlägg

Hittade ett annat program så man kan plocka in Google Earth istället, då är ju alla detaljer med

Vet ej om det finns för MAC men sen måste man ha Insight Map Creator med för att skapa AT5 filerna från SAS Planet
            Körde ett test igår o det verkar fungera, kör en större rendering nu som kommer ta nån timma tror jag för att få hög zoomlevel.
            Lät ju intressant! Hur går man tillväga för att få in det i plottern?

Kommentera

Satellitbilder i plottern! Så här gör man!

Hittade den filmen och han guidar dig steg för steg.
              Får däremot inte upp några satellitbilder på min skärm. Kanske inte fungerar på Elite 4... Tycker ändå att det borde fungera då det är at5 filer?

Kommentera

Sitter och håller på i detta nu! ASKUL! Tack Joakim! Jag hittade bland annat eniros kartor och sjökort från Navionics. Jag återkommer med resultat.

Kommentera

Kan man ha en satellitbild som bakgrund och dessutom djupkartor visade samtidigt? Har en elite 5 hdi

Kommentera

Ursprungligen postat av warmiz Visa inlägg
                    Kan man ha en satellitbild som bakgrund och dessutom djupkartor visade samtidigt? Har en elite 5 hdi
                    Jag har inte direkt någon koll än tyvärr men jag har kollat på youtube lite:

How to make your own fishing chart is something many anglers will want to do. And now "Insight Genesis" from Lowrance sounders is a system that allows you to...

och det som Joakim tipsade om.

Jag antar att informationen "läggs ovanpå" kartan

Kommentera

Hur hittar jag kartan på ekolodet då? Jag har också en elite 4 hdi CHIRP

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 699 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17