Beställa ekolod från USA eller England - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beställa ekolod från USA eller England

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

I england säljs samma modeller som i sverige men ibland till halva priset jämfört med sverige. Handlar man hos etablerade handlare så får man minst lika bra service som i sverige.

Skillnaden ligger i att du måste klara installationen själv, annars tvingas du köpa den servicen här hemma lokalt och blir förmodligen inlåst till att handla lokalt för att den lokala firman ska vara intresserade av att hjälpa dig.

Själv ville jag ändå göra min egen installation för att få den kvalitet jag vill ha på bygget så valet var mycket enkelt.
    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
      Står i startblocken för att köpa ett nytt lod för detta året. Har kollat i England och det är inga större prisskillnader.

Ett känt lod har jag hittat här hemma utan givare för 4450 :- kostar 370 pund eller ca: 4200 där
      ett lod med givare kostar här ca: 5500 och i England runt 440-450 pund eller ca: 5050:-

Inte så mycket att gå över ån efter vatten för.
      Nej på små skitlod skiljer det inte så mycket... inte värt besväret....det är när det kommer till större och mer
      avancerade lod det börjar ge lite.....det har blivit bättre men för bara ett par år sedan tjänade man på småloden med men som tur är har handlarna börjat inse att det inte är nån större svårighet att köpa utomlands om de är för dyra här....
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inlägg
        I england säljs samma modeller som i sverige men ibland till halva priset jämfört med sverige. Handlar man hos etablerade handlare så får man minst lika bra service som i sverige.

Skillnaden ligger i att du måste klara installationen själv, annars tvingas du köpa den servicen här hemma lokalt och blir förmodligen inlåst till att handla lokalt för att den lokala firman ska vara intresserade av att hjälpa dig.

Själv ville jag ändå göra min egen installation för att få den kvalitet jag vill ha på bygget så valet var mycket enkelt.
        Kommer du ihåg vilken sida/sidor du beställde från?
        Mvh Viktor

Kommentera

Ursprungligen postat av Sot Visa inlägg
          Om du skall köpa utomlands så är Redcar marine bra http://www.electronics-marine.co.uk/
          Endast frakt tillkommer inom eu på lod från usa får du betala tull+moms+frakt och eventuell gps är geo låst
          Hej Bertil Johansson;

Det är ingen tull på ekolod/GPS, eftersom de tullstatistiskt ingår under gruppen säkerhetsutrustning. Däremot får du betala moms och frakt.

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            Hej Bertil Johansson;

Det är ingen tull på ekolod/GPS, eftersom de tullstatistiskt ingår under gruppen säkerhetsutrustning. Däremot får du betala moms och frakt.

Old Firehand

www.trumman.com
            Sant det Leif och är det inte så att om man köper från England eller inom EU så är momsen redan avklarad i det landet och den ska väl inte betalas en gång till i Sverige väl?
            Däremot från USA så blir det ju moms då det är utanför EU och frakten såklart kommer ju alltid till.

Rätta mig om jag har fel.

Kommentera

Okej, tack för alla tips än så länge!
              Kommentera gärna fler åsikter och ge tips på olika sidor.
              Mvh Viktor

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                Elite HDI er ikke geofenced, så det er et eksempel på kombienhet som kan handles fra USA.

Geofencing gjelder for US-modeller på de jeg kjenner til i hvertfall. Enheter fra England er derfor ikke geofenced. US-modellene er som regel heller ikke CE-godkjente, uten at det har noen stor betydning. US-enheter kan ha andre bakgrunnskart enn de som selges i resten av verden, men det er uansett ikke noe stort problem siden de fleste vil bruke en kartchip, og fordi at bakgrunnskartet for skandinaviske innsjøer som regel er ganske dårlig samme hvor i verden enheten kommer fra.

Jag åker över till USA för att fiska lite om en månad och har tittat lite på ett Elite 5 HDI kombilod, ligger på drygt 3000 kr, du menar att man inte behöver oroa sig för att den enheten är "geofenced"? Jag antar att man måste köpa sig ett svenskt kort bara?

Kommentera

Ursprungligen postat av Stonemountain Visa inlägg
                  Jag åker över till USA för att fiska lite om en månad och har tittat lite på ett Elite 5 HDI kombilod, ligger på drygt 3000 kr, du menar att man inte behöver oroa sig för att den enheten är "geofenced"? Jag antar att man måste köpa sig ett svenskt kort bara?
                  Jeg skal være forsiktig med å være veldig bombastisk siden vi snakker om ting som kan endres.... Men jeg vet om flere som har kjøpt Elite HDI kombienheter i USA uten problemer. Ja, du bør bruke egne kart, feks djupkarta.se eller Navionics Gold.
                  Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Husflon Visa inlägg
                    Har du även beställt combo lod som funkat felfritt?
                    Mvh Viktor
                    Har köpt combolod i england och funkar kanon. Samma lod som säljs i Sverige.
                    Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg
                      Har köpt combolod i england och funkar kanon. Samma lod som säljs i Sverige.
                      Det låter ju suveränt det!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri