Beställa ekolod från USA eller England - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beställa ekolod från USA eller England

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beställa ekolod från USA eller England

Hur funkar det att beställa combo ekolod, alltså ekolod med gps, från USA eller England? Hur är servicen och vilka sidor går det att lita på?
    Har sett att priserna skiljer väldigt mycket jämfört med här hemma även fast man är tvungen att räkna med moms, tull och fraktkostnader så det verkar värt det om det funkar till 100.

Mvh Viktor

Pratat med min lokala servicegubbe här i Karlshamn, han tar inte emot "nätköpt" elektronik varken från svenska sajter eller utländska. Han har fullt upp med att serva sina kunder. Så mitt val står mellan att handla lite dyrare hos honom och ha tillgång till service rådgivning och reparationer eller att köpa på nätet och då också få montera bort och skicka iväg prylarna om det blir problem.

Upp till var och en hur man gör, det finns säkert pengar att spara.

Jag vill nog ha möjligheten att lägga båten vid bryggan och låta servicegubben ta en titt på eventuella problem eller utbyggnader av systemet.

Kommentera

Det er noen kroner å spare, men vær obs på at endel enheter har geofencing eller andre begrensninger hvis de brukes utenfor USA. Det kan være alt fra at du ikke kan bruke metriske enheter til irriterende "feilmeldinger" som blinker på skjermen. Samtidig vil de færreste autoriserte forhandlere hjelpe deg, dersom du skulle få problemer.

Når det er sagt, har jeg selv kjøpt maritim elektronikk fra USA flere ganger. Men da har jeg stort sett kjøpt brukte enheter, siden prisen på brukte enheter i USA fort er 1/3-part av nypris i Norge og da begynner det å bli så billig at det er verdt litt risiko. Men du bør vite litt om hva du bestiller, og fra hvem, for det er mye rart på www.....
      Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Husflon Visa inlägg
        Hur funkar det att beställa combo ekolod, alltså ekolod med gps, från USA eller England? Hur är servicen och vilka sidor går det att lita på?
        Har sett att priserna skiljer väldigt mycket jämfört med här hemma även fast man är tvungen att räkna med moms, tull och fraktkostnader så det verkar värt det om det funkar till 100.

Mvh Viktor
        Lyssna noga, SKIT I DET, KÖP HÄR med full support, lovar ingen affär alls till och med garanterar, jag har gjort detta flera gånger tro mej och för varje gång så blir det alltmindre lönsamt om du sätter dej in i HELA bilden lovar tro mej!
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ja det verkar ju vara servicen som skiter sig vilket nästan är fullt förståeligt, sen om det nu blir krångel med lodet så har man verkligen hamnat i smeten om jag förstått rätt.
          Så det får nog bli ett ekolod här hemma istället.
          Tack för alla svar och informationer!
          Mvh Viktor

Kommentera

Ja,tänk om inte om fanns....själv har jag köpt ett flertal utomlands, å andra sidan har jag ALDRIG haft ett enda fel på nåt av mina ekolod under mer än 30 års brukande....kanske en av anledningarna att jag inte vill byta till HB eller Garmin heller...
            Jag vet dock att INGEN vill ta i importerade lod av de som reparerar eller säljer i Sverige heller,vilket som sagt är förståeligt och något man måste ta med i beräkningarna...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Om du skall köpa utomlands så är Redcar marine bra http://www.electronics-marine.co.uk/
              Endast frakt tillkommer inom eu på lod från usa får du betala tull+moms+frakt och eventuell gps är geo låst

Kommentera

Det verkar vara vanligt att man utgår från att grejerna man köper ska krångla och att serviceaspeketen på det därför väger väldigt tungt. Driftssäkerheten är ju överlag sjukt bra så det finns ju av den anledning mycket goda skäl att köpa från t.ex. USA. Geofencing är ju stora problemet på kombienheter men om man bara ska ha ett ekolod är det ju löjligt mycket billigare "over there" än här hemma. Exempel på detta: Humminbird 778 på eBay, ca. 2500. Här hemma ca 6500-7000. Således kan man med otur först köpa ett måndags ex och sedan beställa hem ett till och ända ha tjänat på det. Mes deux francs.

Kommentera

Så att beställa combo lod från USA kan man säga är uteslutet eftersom de är geolåsta men är det samma sak om man beställer från England?
                  Mvh Viktor

Kommentera

Har köpt flera enheter och givare i från http://www.jgtech.com/ och har haft problem en gång. Det var en HDS8M som inte hittade satelliterna och 1 vecka senare låg det en ny enhet på posten som väntade på att bli hämtad. Jag har polare som köpt HDS.enheter i Sverige som har haft problem och vart av med enheterna i över en månad. Så jag ser inte problemet av att köpa det utanför Sverige. Servicen är bättre och oftast är priset bättre.

Vet dock inte hur http://www.jgtech.com/ står sig prismässigt idag. Men när jag handlade sist så tjänade jag tusenlappar.
                    Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 699 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri