Beställa ekolod från USA eller England - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beställa ekolod från USA eller England

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Glöm inte att ni kan "råka ut för" GeoFence vid import av GPS:er. DVS att om produkten används utanför Nordamerika går den ned i ett "låst" begränsat läge där alla enheter blir låsta till amerikanska mått och det blinkar nedtill på skärmen "the unit is operating outside its designated area". Jag vet av egen erfarenhet.

Kommentera

Ursprungligen postat av RichardR Visa inlägg
      Glöm inte att ni kan "råka ut för" GeoFence vid import av GPS:er. DVS att om produkten används utanför Nordamerika går den ned i ett "låst" begränsat läge där alla enheter blir låsta till amerikanska mått och det blinkar nedtill på skärmen "the unit is operating outside its designated area". Jag vet av egen erfarenhet.
      Vilket lod vad det som du råkade ut för det med? Humminbird har inga lås på sina enheter enligt denna tråd. Jag har även ett US importerat Lowrance Elite-7HDI som funkar klockrent både med svenska menyer å enheter samt GPS & loggning.

Kommentera

Lowrance HDS Gen2. Finns även på G1 from en viss FW, och även Gen3. Elite har inte Geofence så där är det inget problem. Vid köp av Humminbird gäller det att köpa International version. Gissar att då ska I finns med i beteckningen.

mvh
        Richard

Ursprungligen postat av GuteBysen Visa inlägg
        Vilket lod vad det som du råkade ut för det med? Humminbird har inga lås på sina enheter enligt denna tråd. Jag har även ett US importerat Lowrance Elite-7HDI som funkar klockrent både med svenska menyer å enheter samt GPS & loggning.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
        1 020 svar
        127 699 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Team Colibri  
        Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17