Beställa ekolod från USA eller England - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beställa ekolod från USA eller England

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ok som om jag har förståt rätt så skall denna modell mot svara mina krav.
    och inte vara något problem att använda hemma.
    Get on the water! Find Garmin, Lowrance, Humminbird and more marine GPS, chartplotters, fishfinders, transducers and more online in Canada.

Humminbird 998c HD SI Combo
    med den kan jag köra 2d djup med live fönster och side image samtidigt!?
    och bara ha en givare och ingen modul eller extra enheter.

någon som möjligtvis skulle kunna bekräfta att detta stämmer innan man slår till.
    tack på förhand

Kommentera

Fick just hem mitt Humminbird 999 ci HD SI från staterna. Funkar kanon men har inte metriska måttenheter. Blev överraskad av att den hade en grundkarta för Finland/Europa som visar de största öarna och vägarna. Ska dock skaffa ett Navionics kort för säker navigering. Plottern hade ingen störande varningstext som jag trodde den skulle ha och GPSen fungerar som vanligt.

Köpte lodet från familjeföretaget Shopepal.com, betalade med PayPal för säker transfer. Lodet kostade 1139$ och frakten till Finland 60$, totalt 1200$. Passade på att beställa lite RAM-fästen med det samma. RAM fästet som passar för Humminbird 9xx serien är RAM 111-U. Hade tur för paketet slank genom tullens täta garn:-) Shopepal svarade snabbt och exakt på alla mina frågor via chatten. Frakten tog bara en vecka. Mycket bra service! Nu måste jag bara lära mig de rätta inställningarna på lodet.

Kommentera

står i valet mellan att köpa ett humminbird 899 eller 988 skillnaden i pris är 740kr mer för 988 modellen
        någon som har en rekommendation?

Kommentera

Hjertmans har nog dom bättre priserna i sverige på ekolod.

Går i funderingar själv med ett sådant. Och det var inga problem att få 10% heller när jag mailade dom.
          Så ifall det blir ett köp landar det på 15741:-

Lycka till med era uppgraderingar på båtarna.

Det blev en liten avstickare från tråden ifall någon stör sig på det får jag be om ursäkt.
          Senast ändrad av Team TNR; 2014-05-26, 08:40.
          http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Martonen Visa inlägg
            Fick just hem mitt Humminbird 999 ci HD SI från staterna. Funkar kanon men har inte metriska måttenheter. Blev överraskad av att den hade en grundkarta för Finland/Europa som visar de största öarna och vägarna. Ska dock skaffa ett Navionics kort för säker navigering. Plottern hade ingen störande varningstext som jag trodde den skulle ha och GPSen fungerar som vanligt.

Köpte lodet från familjeföretaget Shopepal.com, betalade med PayPal för säker transfer. Lodet kostade 1139$ och frakten till Finland 60$, totalt 1200$. Passade på att beställa lite RAM-fästen med det samma. RAM fästet som passar för Humminbird 9xx serien är RAM 111-U. Hade tur för paketet slank genom tullens täta garn:-) Shopepal svarade snabbt och exakt på alla mina frågor via chatten. Frakten tog bara en vecka. Mycket bra service! Nu måste jag bara lära mig de rätta inställningarna på lodet.
            Hej, en liten fråga. Går det att uppdatera firmware till EU/svensk så att mått och enheter blir metriska? Har hittat ett schysst Humminbird 999Ci Hd Si Combo för omkring 10kkr ink givare på eBay, men vill inte köra ft, fahrenheit å andra hittepå enheter...

Kommentera

Ursprungligen postat av GuteBysen Visa inlägg
              Hej, en liten fråga. Går det att uppdatera firmware till EU/svensk så att mått och enheter blir metriska? Har hittat ett schysst Humminbird 999Ci Hd Si Combo för omkring 10kkr ink givare på eBay, men vill inte köra ft, fahrenheit å andra hittepå enheter...

Usa versionen =Nej ej metrisk
              internationella version =ja

mitt tips köp från kanada
              finns länkat tidigare

Kommentera

Tack för tipset! Har hittat en Humminbird 999ci HD SI Combo inkl givare med international inställningar för 1700 CDN dvs ca 11100SEK, Kostar "bara" 22190kr inkl givare i Sverige...
                Senast ändrad av GuteBysen; 2014-11-29, 18:47.

Kommentera

Det låter ju helt ok, men tyvärr blir ju inte skillnaden lika stor när du lägger på tullavgiften, frakten och sedan 25% moms på det.. Dessutom får du nog räkna med någon hundring i importdeklarationsavgift också :-(

Kommentera

Ursprungligen postat av 2dojor Visa inlägg
                    Det låter ju helt ok, men tyvärr blir ju inte skillnaden lika stor när du lägger på tullavgiften, frakten och sedan 25% moms på det.. Dessutom får du nog räkna med någon hundring i importdeklarationsavgift också :-(
                    Är väl ingen tull på GPS o Ekolod, endast frakt och eventuell moms om "oturen" är framme...?

Kommentera

3,7% enligt Tullverkets sida, men jag kan ha fel.
                      Jag hade provat deras avgiftsguid innan jag hade beställt i alla fall

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17