Flush monterade lod/plotter?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flush monterade lod/plotter??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jeg har tatt utgangspunkt i at du fisker på moderate dyp, dvs etter fisk i de øverste 30-60 meterne av vannsøylen. Hvis jeg har tatt feil, bør vi se på litt andre ekkoloddgivere enn de jeg har nevnt.
    Du är helt rätt på det, i första hand ner till 40 meters djup, möjligen något enstaka tillfälle ner till 60 meter , men oftast 3-30 meter.

Många bra tips, ska titta på HDS 10, men just nu lutar det kanske åt en plotter med 8-10 skärm och ett lod på separat skärm.
    Egna djupkartor och andra finesser kommer vi inte att utnyttja, men däremot kan det vara av intresse att i framtiden kunna stoppa in radar i systemet.....

Tackar och bockar för många bra tips..........

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
      Klarar du dig utan Sideimage så kan du ju köra dubbla 858 från Humminbird och därmed få dubbla 7" skärmar och fördela visningen som du vill.

Mycket skärmyta och teknik för ca 12-13 tusen.

Hur löser du kartorna? Gör du egna, köper eller bara är ute efter plotterfunktionen?
      Helt klart kan man få mycket godis i två 7" skärmar. Blir bra mycket dyrare när man ska ha större skärm än så.. men då slipper jag "splita" skärmen.... få åka och kika lite i butiken i morgon...... ska ändå iväg och kika på motorer...

Kommentera

Lyfter tråden för fråga om sjökort!

Kommer troligen att välja två Lowrance HDS gen 2 skärmar till nya båten. Letat runt blad Navionics sjökort, Platinum plus som passar mina vatten kostar 3800 på billigaste stället jag hittat.
        Hur mycket användning har jag för 3D funktionerna? Är det värt pengarna eller ska jag spara någon tusenlapp och nöja mig med navionics Gold?? Vad är era erfarenheter? Kommer ju att finnas lod i systemet också.......

Kommentera

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
          Lyfter tråden för fråga om sjökort!

Kommer troligen att välja två Lowrance HDS gen 2 skärmar till nya båten. Letat runt blad Navionics sjökort, Platinum plus som passar mina vatten kostar 3800 på billigaste stället jag hittat.
          Hur mycket användning har jag för 3D funktionerna? Är det värt pengarna eller ska jag spara någon tusenlapp och nöja mig med navionics Gold?? Vad är era erfarenheter? Kommer ju att finnas lod i systemet också.......
          Jeg sier nei.
          Platinum gir deg 3D, skyggelegging av dybt/ grunt vann og satelittbilder av havneområder. Kjekt å ha når du har en 40-foter og er redd for å kjøre deg fast i et trangt havneområder med andre 40-fotere på alle kanter som du helst ikke skal dunke borti. Jeg har platinum for området der jeg bor (det ligger nemlig standardkart i platinum i HDS for Indre Oslofjord), og kan ikke se at prisforskjellen er verdt funksjonene.

Gold:

Platinum i samme område:

Team Colibri

Kommentera

Misstänkte att jag också skulle tycka som Colibri. Någon annan som tycker det är värt pengarna med 3D funktionerna och varför i så fall?

Edit; Just nu känns det som Navionics gold blir mitt val.....någon som tycker platinum är ett bättre val och varför i så fall??
            Senast ändrad av sparetime; 2014-02-06, 20:57.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            127 775 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri  
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17