Humminbird 597 cxi HD - GPS problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Humminbird 597 cxi HD - GPS problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Humminbird 597 cxi HD - GPS problem

Är det någon som upplevt att deras GPS inte fungerar om ni använder en ice transducer till erat lod?

Den hoppar i stora steg trots att jag sitter still, har lyckats sett att den tror att jag rör mig i 2 knop som mest...

En aning svårt att hitta tillbaka till mina sweetsspot utan att gps'en är exakt....

Workarounden är att använda sommargivaren modifierad för vinterfiske men det vore endå intressant att veta om någon märkt samma problem (det finns troligen inte en enda person till på det här forumet som sitter med samma problem som mig ...)

Det høres helt utrolig ut.... Jeg er spent på om noen andre har opplevd dette.
    Team Colibri

Kommentera

En annan sak är att isgivaren automatiskt triggar in lodet i simulation mode (inget som manualen beskriver hur man fixar) det man gör då är att trycka på "menu" i uppstartsmenyn, då kan man manuellt välja "normal" mode istället för "simulation" mode.

Detta beror på att lodet inte hittar temperaturgivaren (som inte finns i isgivaren) och då inte tror att någon givare är ansluten alls (knäppt!). Jag har väl en grumlig teori om att det är ungefär samma anledning att GPS'en inte är som den skall heller... Hittar tunt med information om saken på webben.

Kommentera

Problemet är löst på den här gamla surdegen.
        Tänkte uppdatera med lösningen i fall någon annan råkar ut för samma sak.

Körde en enkel "reset to default" på lodet och sedan började GPS'en bete sig som den ska igen. TROR det hade att göra med att jag har mixtrat med databasen på minneskortet (via reefmaster) och kan ha lyckats gjort en dålig inställning i grundkartan... Men det är bara en teori.

Så; hoppar din gps signal fram och tillbaka som en streckgubbe? testa reset to default!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
        1 020 svar
        127 790 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Team Colibri  
        Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17