Humminbird 598cxi HD SI Combo? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Humminbird 598cxi HD SI Combo?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack Erik! Jag ska ta lite bilder på skärmen i helgen så man ser hur det ser ut. Givaren är placerad på ett pelagiskt fäste som går ner en bit under båten, och jag ska även ta kort på detta. Jag har även jobbat en del med att ändra på "skal och kontrast" och gjort några fabriksåterställningar men jag blir inte nöjd efter att jag har sett andras SI lod.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	ekolod.jpg
Views:	1
Size:	986,5 KB
ID:	1771055Click image for larger version

Name:	eko2.jpg
Size:	783,3 KB
ID:	1771054
      Här kommer det ett par bilder på givare och SI bild. Hoppas att det är någon som har några bra tips nu så jag får lite bättre inställning på SI:n för nu vet jag inte vilka mer inställningar jag ska göra!

Kommentera

At du ser fisken på 2D og ikke SI kan rett og slett være fordi den er inne i konen til 2D signalet men ikke til SI. Men at du ikke ser fisk i det hele tatt er værre å forklare, annet enn at jeg ser at du har et uskarpt bilde. Skyggen du har på SIs venstre side, omtrent midt på skjermen kan være skyggen av en fisk.

Ved mindre det har skjedd noe dramatisk siden sist jeg prøvde SI, har du tre setninger å justere på:
        - kontrast
        - sensitivitet
        - skarphet

Prøv å sette skarphet til maks (high). Dette er ikke ideelt for å se bunnstruktur, men vil fremheve objekter (fisk....) i vannet.
        Team Colibri

Kommentera

Name:	eko3.jpg
Size:	962,7 KB
ID:	1771057
          Här är ännu en bild efter lite olika inställningar, och det är som du säger att bilden är oskarp. Jag upplever att det äv väldigt ofta att jag får ändra på inställningarna för att det ändrar sig och blir te x. mörkare eller ljusare bild. Ska försöka jobba med inställningarna i helgen och ta några nya kort.

Kommentera

Blev inte något bättre så man kan lätt säga att jag har kört fast duktigt!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av oakvalley Visa inlägg
              Blev inte något bättre så man kan lätt säga att jag har kört fast duktigt!!!
              Kjipe greier.
              Jeg synes jeg ser hjørnet på en Lowranceenhet i det ene bildet. Hvilken frekvens kjører du den på? (Mulighet for crosstalk)

Bildene du har postet er på rimelig grunt vann. Jeg hadde best erfaring med SI på 10-20 meters dyp hva gjelder å lete etter fisk.

I praksis synes jeg det er vanskelig å både få et godt bilde av bunnen og samtidig se fisk. For at det skal være enklere å se fisk, kjør med mindre avstand i bildet (range) så du ser mer av vannsøylen og mindre av bunnen. Selv en ganske stor fisk kan vises med kun noen pixler på skjermen din, og ved å bruke mindre avstand er det lettere å se fisken.

Jeg bruker primært mitt SideScan (Har Lowrance nå, hadde Humminbird før) pelagisk, dvs med minimal visning av bunnen. Bildene under er riktignok Lowrance, men prinsippet er det samme. Bildene viser det samme, en stim med småfisk, men med forskjellig zoomnivå. Merk at stimen på Sidescan ikke er den samme som vises på 2D-bildet, stimen er for langt unna til at den fanges opp av 2D.

Name:	image.jpg
Views:	2
Size:	45,7 KB
ID:	1771169Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	2
Size:	46,8 KB
ID:	1771170

Har du prøvd forskjellige paletter? I all ærlighets navn var det den blå du bruker allerede som jeg trivdes best med, men det er verdt å teste feks en brunlig eller rødlig slik som på bildene over.

Sist men ikke minst: er du sikker på at giveren din fungerer som den skal? Det kunne vært interessant å prøvd ekkoloddet ditt med en annen giver, så hvis du har en kompis med SI-giver så sett ekkoloddet ditt i båten hans og se om du får bedre bilde.
              Team Colibri

Kommentera

Till Colibri:
                Du får direkt 100kr av mig om du fortsättningsvis skriver på Svenska!
                Du har sånt grymt kunnande och är guld värd på forumet men jag har svårt för hur du skriver.
                Ska vi köra på det?

Mvh. HenkeW.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Till Colibri:
                  Du får direkt 100kr av mig om du fortsättningsvis skriver på Svenska!
                  Du har sånt grymt kunnande och är guld värd på forumet men jag har svårt för hur du skriver.
                  Ska vi köra på det?

Mvh. HenkeW.
                  Takker og bukker.

Min svenskkunnskap begrenser seg dessverre til å skrive "Vänern" i stedet for "Veneren", ellers er den helt på jordet.
                  Team Colibri

Kommentera

Humminbird 598cxi HD SI Combo?

Jag skulle gladeligen tolkat men 100kr är på tok för lite 100kr per post så är jag med...

Kommentera

För er som har problem med språket http://translate.google.com/#no/sv/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 789 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17