Humminbird 598cxi HD SI Combo? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Humminbird 598cxi HD SI Combo?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Humminbird 598cxi HD SI Combo?

Tjena!
    Eftersom fiske är en materialsport och den som har mäst elektronik i båten när han dör vinner så måste jag köpa ett Lod med sideimage! Nej, skämt och sido. Men hur som så går jag i tankarna på att skaffa ett sånt och vad kan man då rekomendera?
    Jag lurar på att köoa ett Humminbird 598cxi HD SI Combo... Där får man ju med en plotter på köpet och det kan ju va kul att ha det med...

Nån som har nå erfarenhet av det? bra eller anus? Eller ska man satsa på nå helt annat?

Hva fisker du primært etter og hvordan?
    Team Colibri

Kommentera

Jag fiskar mäst gös på vertikal... Har ett Garmin ekolod som jag är väldigt nöjd med men jag vill börja utvidga mitt vertikalfiske även till prickskytte efter både Gädda och Gös så jag vill kompletera med även ett sideimagelod....

Kommentera

jag har ett 898hdsi och 598hdsi är ju samma skit. fast annan skärm.

enda nackdelen med 598 är ju att om du kör splitscreen så du har 2d och SI i samma så blir det ju jävligt litet.
        ja det va väll den enda nackdelen jag kommer på.
        alltid kört med humminbird och är mycket nöjd med deras lod.

om du inte har kört me SI innan så kommer det ju ta ditt vertikalfiske till nya höjder.
        jag personligen skulle inte klara mig utan det nu.

om du sen undrar över inställningar etc så är det bara å skicka mig ett PM.

Kommentera

om man har ett annat lod med bra 2d och sen använder 598'an för SI borde det väl funka utmärkt?
          Go Fish!

Kommentera

Kör ett 798 så kan du skaffa fler skärmar i nätverk sen
            Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
              jag har ett 898hdsi och 598hdsi är ju samma skit. fast annan skärm.

enda nackdelen med 598 är ju att om du kör splitscreen så du har 2d och SI i samma så blir det ju jävligt litet.
              ja det va väll den enda nackdelen jag kommer på.
              alltid kört med humminbird och är mycket nöjd med deras lod.

om du inte har kört me SI innan så kommer det ju ta ditt vertikalfiske till nya höjder.
              jag personligen skulle inte klara mig utan det nu.

om du sen undrar över inställningar etc så är det bara å skicka mig ett PM.
              Tänkte ju köra SI på det lodet och vanlig 2d ekolodsbild på mitt Garmin isåfall... Det måste väll funka?
              Ja om ingen har nå negativt att säga om det lodet så blir det ett sånt när isen släpper i vår...
              Tror precis som du säger att SI kommer tillföra en hel del till mitt vertikalfiske :-) Köper jag det kommer jag säkert fråga dig om lite inställningar ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av octa Visa inlägg
                Tänkte ju köra SI på det lodet och vanlig 2d ekolodsbild på mitt Garmin isåfall... Det måste väll funka?
                Ja om ingen har nå negativt att säga om det lodet så blir det ett sånt när isen släpper i vår...
                Tror precis som du säger att SI kommer tillföra en hel del till mitt vertikalfiske :-) Köper jag det kommer jag säkert fråga dig om lite inställningar ;-)
                Det går fint å kjøre disse samtidig, siden SI og 2D opererer med veldig forskjellige frekvenser.
                Team Colibri

Kommentera

Jag sitter själv på ett 798si och får inte till inställningarna som jag vill ha dem. Jag har bl a. svårt att få in riktigt bra bild av botten i SI läget, och emellanåt är det omöjligt att få in ekot så att man ser det på både höger och vänster sida, då jag får in en ren träff i 2D läget. Även så kan det vara svårt att ställa in så att jag får en bra bild av bottnen då den kan se helt grynig ut. Är det någon som vet vilka inställningar jag ska jobba med så att jag slipper att byta märke???

Kommentera

Ursprungligen postat av oakvalley Visa inlägg
                    Jag sitter själv på ett 798si och får inte till inställningarna som jag vill ha dem. Jag har bl a. svårt att få in riktigt bra bild av botten i SI läget, och emellanåt är det omöjligt att få in ekot så att man ser det på både höger och vänster sida, då jag får in en ren träff i 2D läget. Även så kan det vara svårt att ställa in så att jag får en bra bild av bottnen då den kan se helt grynig ut. Är det någon som vet vilka inställningar jag ska jobba med så att jag slipper att byta märke???
                    Har du noen skjermbilder? Det er mye enklere å se om du har noe å gå på med innstillingene dersom vi kan se hva du ser.

Kan du ta noen bilder av giverens montering? Følsomhet, riktig skala og kontrast er ikke veeeldig vanskelig å stille inn, så jeg lurer på om det kan være at problemet ligger i giverens montering.
                    Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 789 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri