Lowrance X-4 - Sitter motorfästet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance X-4 - Sitter motorfästet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance X-4 - Sitter motorfästet?

Hej!

Har kommit över ett lowrance X-4, nytt i kartong, och hade först tänkt göra det portabelt (har redan ett blyack som ligger och skräpar).
    Öppnade lådan och plockade ut grejerna, och såg att det följde med någon form av fäste för montering på elmotor.
    Lodet kommer uteslutande användas tillsammans med elmotorn, även om alltihop kommer flyttas mellan olika båtar.
    Någon som har erfarenhet av ovanstående typ av fäste? Sitter det verkligen (ser ut att ska fästas med medföljande kattstrypare/buntband), och är det så stor risk som jag tror att man råkar slå sönder givaren om man råkar gå på nåt med motorn när givaren sitter under?

Propellen på elmotoren din stikker sannsynligvis dypere enn festet, ergo så blir det dyrt uansett å kjøre motoren i bunnen.
    Du skal slå giveren ganske hardt i en stein for å ødelegge den, og den sitter godt fast. Når jeg hadde giver på elmotoren, la jeg en gummibit (klipte ut en bit av en sykkelslange) mellom giveren og motoren for å minske vibrasjonene.
    Team Colibri

Kommentera

Du har förmodligen rätt i att propellern går djupare än givaren, och dessutom har man ju en slags "fena" under motorn som också går ner en bit.
      Tipset om cykelslang som vibrationsdämpning lät som en ganska bra idé, kanske ska man ta en slangklämma med skruv istället för buntbandet som följer med för att vara på den säkra sidan också.

Kommentera

Vad jag minns om det givarfästet (Lowrance), till elsnurra är att just slangklämma ska användas, buntband håller inte, är du tveksam posta bild, är det rätt fäste känner jag igen det direkt lovar.
        Dock blir det inte direkt "portabelt" isf, behövs detta rekommenderas annan metod för givare i vattnet.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av pollt Visa inlägg
          Hej!

Har kommit över ett lowrance X-4, nytt i kartong, och hade först tänkt göra det portabelt (har redan ett blyack som ligger och skräpar).
          Öppnade lådan och plockade ut grejerna, och såg att det följde med någon form av fäste för montering på elmotor.
          Lodet kommer uteslutande användas tillsammans med elmotorn, även om alltihop kommer flyttas mellan olika båtar.
          Någon som har erfarenhet av ovanstående typ av fäste? Sitter det verkligen (ser ut att ska fästas med medföljande kattstrypare/buntband), och är det så stor risk som jag tror att man råkar slå sönder givaren om man råkar gå på nåt med motorn när givaren sitter under?
          Hej Petter Nyström;

Linda några varv med eltape runt elmotorn som skydd och skruva sedan fast pottgivaren under elmotorn med en rostfri eller galvaniserad slangklämma. Givarens coaxialkabel kan du också fästa eller linda fast med eltapen runt elmotors riggrör. Så har jag gjort på alla frontmonterade Minn Kota elmotorer jag ägt genom åren.

Med givaren monterad framför båtens för som här http://www.trumman.com/fisketips/galleri_18.htm upptäcker du fiskar, sjögräs och stenar "fem meter snabbare" än om givaren är fastskruvad på akterspegeln....

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
          1 020 svar
          127 777 visningar
          0 gillar