Navico MapCreator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Navico MapCreator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du kan lagre skjermbilder tatt med din Elite 7 ved å trykke "Power" og "Zoom +" samtidig. De er letter å tyde enn å prøve å ta bilder av skjermen med et kamera. Du kan fint lagre bildene på det samme minnekortet du har kart på, men ikke gjør det på minnekort med "kjøpekart".

I teorien skal emulatoren for Elite 5 fungere, jeg bruker den for LCM-kartene. Jeg har ikke fått emulatoren til å ta at5-kartene, noe som er rart siden bakgrunnskartet i emulatoren er at5....

Så til saken.
    Du har lagt at5-filen rett på minnekortet?
    Du har opprettet en mappe på minnekortet som heter Shadedrelief og lagt rasterfilene der?
    Du har valgt oppløsning i IMC med minsteverdi 1 og maksverdi et sted mellom 4 og 32?
    Team Colibri

Kommentera

Tok en nærmere kikk på bildet ditt nå. Ser det slik ut på skjermen din?

Click image for larger version

Name:	26.10.13 001.png
Views:	2
Size:	36,5 KB
ID:	1770913

Du kan gjøre det svarte området mindre ved å sette en lavere maksverdi på oppløsningen.
      Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        Du kan lagre skjermbilder tatt med din Elite 7 ved å trykke "Power" og "Zoom +" samtidig. De er letter å tyde enn å prøve å ta bilder av skjermen med et kamera. Du kan fint lagre bildene på det samme minnekortet du har kart på, men ikke gjør det på minnekort med "kjøpekart".

I teorien skal emulatoren for Elite 5 fungere, jeg bruker den for LCM-kartene. Jeg har ikke fått emulatoren til å ta at5-kartene, noe som er rart siden bakgrunnskartet i emulatoren er at5....

Så til saken.
        Du har lagt at5-filen rett på minnekortet?
        Du har opprettet en mappe på minnekortet som heter Shadedrelief og lagt rasterfilene der?
        Du har valgt oppløsning i IMC med minsteverdi 1 og maksverdi et sted mellom 4 og 32?
        Lagt AT5 filen i rooten på kortet, rasterfilerna ligger i Shaderelef, provat 1-4, 1-8 och 1-32

allt gjort enligt guiden som finns i Reefmaster. Men öar och kustlinjer kommer inte med
        Annars ser det bra ut

// Henrik

Kommentera

Det ser ut som om den ikke får med seg hva som er land. Har du huket av på "show excluded area as land"?
          Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
            Det ser ut som om den ikke får med seg hva som er land. Har du huket av på "show excluded area as land"?
            Hej,
            Kryssade UR "show excluded area as land" och nu funkar det.

TACK !
            // Henrik

Kommentera

Jag sitter och pillar med IMC nu och har lyckats få ut en karta som fungerar i emulatorn men jag får inte med nån färg i kartorna? Nån som har nåt tips på vad jag har missat? Eller vad som kan vara tokigt.

Kommentera

saknar du gula och blåa färgerna eller de som är från blåa till röda för djupen ?

Jag tappar blå - röd färg (raster) när jag zoomar in, försvinner vid näst in zoom nivån, eller om det var 2 st innan max inzoomning, jag kanske har missat nån inställning ?!

/ /HC

Kommentera

Allt är svartvitt, bifogar ett screenshot https://www.dropbox.com/s/u1mpwaqv1o...2010.53.11.png

Kommentera

Hej,

Vet inte varför, har du kollat så den väljer lowrance kartor och inte navico och satt den till att visa skuggade / shaded relief istället för 2 d, det var saker jag fick ändra på mitt lod, kan inte kolla emulatorn just nu.

//hc

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
                      Allt är svartvitt, bifogar ett screenshot https://www.dropbox.com/s/u1mpwaqv1o...2010.53.11.png
                      Her er bare Vectorfilen kommet opp, ikke rasterfilene. (Men det har du sikkert skjønt allerede Jonas). Har du fått ut rasterfilene fra IMC, og lagt de i en mappe som heter "Shadedrelief"?

Hvis svaret er ja, hvordan ser de originale rasterfilene fra Reefmaster ut? (Disse er png. Så de kan du åpne og vise rett på en PC uten emulator).
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 778 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri