Navico MapCreator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Navico MapCreator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av NAB Visa inlägg
    Nej, jag laddade ner programmet utan serienummer och det fungerar.
    Fungerar kanon i HDS med färger men i äldre enheter får jag mycket strul och inga färger eller wpt. Se inlägg 4. Har testat resolution 1 till 4 och 1 till 8 med samma resultat. Någon som har tips?
    Har din eldre enhet støtte for fargeoverlegg (raster) i det hele tatt? Prøv med maksverdi 32, altså den groveste pikseleringen anbefalt på grunnlag fra Reefmaster.
    Team Colibri

Kommentera

Är programmet lätt att använda? Kan man bara ta en PDF eller JPG och ange vissa koordinater och sedan få en fungerande djupkarta?
      Garmin har något liknande som är lätt att använda man pekar endast på vissa fasta punkter som synkar in din lösa karta med en "riktig"

Kommentera

Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
        Är programmet lätt att använda? Kan man bara ta en PDF eller JPG och ange vissa koordinater och sedan få en fungerande djupkarta?
        Garmin har något liknande som är lätt att använda man pekar endast på vissa fasta punkter som synkar in din lösa karta med en "riktig"
        Nei, jeg synes ikke Map Creator er lett å bruke. Dessuten foutsetter det at du har et program for å lage selve dybdekartet med (vectorfilene), Map Creator lager ikke konturene selv, men brukes til å forbedre/ endre kart fra andre programmer.

Det vil komme en oppdatering av Reefmaster med mulighet for eksport rett til at5-formatet. Jeg fikk en mail fra de i går, som tyder på at de kanskje har en betaversjon klar for testing før jul. Hvis den er bra, vil i hvertfall jeg bli glad for å slippe å styre med Map Creator.
        Team Colibri

Kommentera

Har Reefmaster möjlighet att importera en jpg karta och kalibrera den eller måsta man använda typ GlobalMapper för detta? Går det att lägga in kalibrerade jpg kartor i Reefmaster?

/Joakim

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
          Nei, jeg synes ikke Map Creator er lett å bruke. Dessuten foutsetter det at du har et program for å lage selve dybdekartet med (vectorfilene), Map Creator lager ikke konturene selv, men brukes til å forbedre/ endre kart fra andre programmer.

Det vil komme en oppdatering av Reefmaster med mulighet for eksport rett til at5-formatet. Jeg fikk en mail fra de i går, som tyder på at de kanskje har en betaversjon klar for testing før jul. Hvis den er bra, vil i hvertfall jeg bli glad for å slippe å styre med Map Creator.
          http://z-bait.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Z-bait Visa inlägg
            Har Reefmaster möjlighet att importera en jpg karta och kalibrera den eller måsta man använda typ GlobalMapper för detta? Går det att lägga in kalibrerade jpg kartor i Reefmaster?

/Joakim
            Jeg har ikke prøvd selv i RM, men du har mulighet for å importere et bildeoverlegg og kalibrere bildet. Siden jeg ikke har prøvd selv, har jeg ikke lest bruksanvisningen rundt temaet, men hvis du vil kan du lese selv her:

Jeg foretrekker å bruke Google Earth til å konvertere bilder til elektronisk kart. Der synes jeg det er rimelig enkelt og greit, ikke minst så er bakgeunnskartet i GE MYE bedre her i Norden enn bakgrunnen i RM. Jeg vet at RM ser på muligheten for et bakgrunnskart som er bedre for nordiske brukere, jeg har sendt de informasjon om flere muligheter som i hvertfall er gode for Norge. Dessverre er ikke Eniro et alternativ pga betingelsene, men det finnes andre alternativer.
            Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              Dessverre er ikke Eniro et alternativ pga betingelsene, men det finnes andre alternativer.
              Ni i Norge har tillgång till mycket bättre digitala kartor än vad vi har i Sverige, här skall de (Lantmäteriet) ju ha betalt för att man skall få ta del av de kartor de tagit fram för skattepengar.

Kommentera

Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
                Ni i Norge har tillgång till mycket bättre digitala kartor än vad vi har i Sverige, här skall de (Lantmäteriet) ju ha betalt för att man skall få ta del av de kartor de tagit fram för skattepengar.
                Olje og gode kart = noen fordeler må vi i fjellheimen også ha.

Det ideelle for meg hadde vært om www.norgeibilder.no kunne brukes som bakgrunn, den applikasjonen er eid av Statens Kartverk og jeg har hjulpet RM med kontaktinformasjon dit. Vi får se hva som skjer.
                Team Colibri

Kommentera

Det hjelper å klage....

Min sutring over at det er vanskelig å tyde dybdetallene i at5-kart med rasteroverlegg på små skjermer har blitt hørt. IMC vil komme med en oppdatering som inneholder en DBF-editor, dvs en mulighet for å justere hvordan konturer, tall og andre detaljer vises i kartene.

Inntil Lowrance og andre produsenter kommer med HD-kvalitet på skjermene (ren ønsketenkning fra min side), kan dette være en bra løsning.
                  Team Colibri

Kommentera

Ny IMC er ute nå. Med mulighet for endringer i "shape file" og med ny bruksanvisning. Jeg har ikke testet den nye versjonen enda, men får sett på den i løpet av helgen.
                    Team Colibri

Kommentera

problem

Hej,

testade att göra lite egna kartor idag och jag stötte på problem.

Jag har använt mig av guiden i Reefmasters hjälp-fil för att göra AT5 filer till min Elite-7-HDI.

Lcm filerna blir bra, så även de filer som bara har djupkurvor, däremot när jag försöker få med färgade djupkurvor så faller öar bort, så även kusten.

Så här ser det ut när jag väljer att visa 2D i lodet:

Click image for larger version

Name:	20131031_192222.jpg
Views:	1
Size:	979,0 KB
ID:	1770910

och så här när jag väljer skuggad eller "shaded" som det står i manualen.

Click image for larger version

Name:	20131031_192206.jpg
Views:	1
Size:	867,2 KB
ID:	1770912

Gjort om det 5 gånger nu och jag kan 17 inte hitta vad jag gör fel, nån som har en ide ?
                      Finns det nån emulator jag kan använda mig av istället för att kolla i lodet varje gång jag gjort nått ?

Tacksam för lite hjälp.

// Henrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 778 visningar
                      0 gillar