Reefmaster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reefmaster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reefmaster

Hej varför inte som DrD skapa en tråd där vi skriver om allt relaterat till reefmaster så det slipper bli flera trådar man behöver läsa i.

Ny version av reefmaster ute nu skall bli jäkligt fräckt å testa at5 kartorna och hoppad på att strulen med lowrance gen 2 är ett minna blott.

ReefMaster version 1.5 has been released. Here's what's new: Support for the Navico Insight Map Creator [attachme...

/Kallin

Kalasbra! Men den nya uppdateringen har knasat till min karta, jag har fått en triangel rätt över kartan typ, bifogar ett screenshot https://www.dropbox.com/s/0gaomxqy72...2012.21.09.png
    Kan nån ha en vettig idé på vad som blivit tokigt?

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
      Kalasbra! Men den nya uppdateringen har knasat till min karta, jag har fått en triangel rätt över kartan typ, bifogar ett screenshot https://www.dropbox.com/s/0gaomxqy72...2012.21.09.png
      En tipp fra min side:
      Det der ser ut som en "boundary" som har fått noen nye punkter. Hvis du har importert de fra Google Earth, så hadde jeg slettet de og importert på nytt. Eller så kan du sjekke en etter en i RM og se om en av de har fått noen nye punkter.

Det var noen bugs i betaversjonen av 1.5, og en av endringene gjelder nettopp boundaries. Det kan hende at det er dette som slår ut hos deg.

Ellers anbefales sonarwieveren, den er knallfin for å justere dybden i spor som "plutselig" får en merkelig dybde i ett eller flere punkter. At man nå kan justere paletten er også fint.

Jeg fikk aldri til importen i Insight Map Creator fra betaversjonen, men ser av oppdateringen at dette nå skal fungere. Gleder meg allerede til å teste.
      Team Colibri

Kommentera

PS- Det ble sluppet en ny catch for å fikse en bug med de personlige innstillingene nå for 3 timer siden. Start RM på nytt for å få på plass endringene.
        Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
          Nå har jeg også den samme feilen i flere av mine projects. Det ser ut som om contour-view blir en blanding av project og user map. Jeg har tatt opp saken i hjelpeforumet til RM og sendt basen min til Matt så han kan sjekke hva som foregår.
          Team Colibri

Kommentera

Fikkakkurat mail fra Matt i RM. Problemet er fikset hos de, og det kommer en patch i løpet av natten.
            Team Colibri

Kommentera

Jerkjonas:
              "Erik, har du någon koll på om reefmaster har som plan att kunna få in vegetationsbälten och bottenhårhet som det finns i Insight Genesis? Var och kollade på RM forum men kunde inte hitta någon info om det"

Jeg vet at RM har en plan om bunnhardhet, men at det er prioritert etter 64-bit versjon (har fått beta på 64-bit nå). Vegetasjonsbelter tror jeg ikke står på listen enda. (Men legg den inn på wishlistdelen av forumet, så kanskje det blir prioritert.
              Team Colibri

Kommentera

Tack för svaret! Nja, det som är mest relevant för min del är ju bottenhårdhet, men det finns ju i insight så det är ju inget som borde vara omöjligt i alla fall. Ja vi får hålla tummarna att dem har hunnit fixa det tills mars nästa år.
                Senast ändrad av FlueJonas; 2013-10-24, 20:07.

Kommentera

Jeg har forresten testet å lage at5-kart med IMC på bakgrunn av filer fra RM. Jeg har kjørt ut dette uten fargeoverlegg, og med lav oppløsning fordi jeg skulle prøve de på en eldre Lowrance GlobalMap 5300. Dessverre så fikk jeg det ikke til å virke, så skjermbildene er fra HDSen i steden. (Jeg tror ikke Globalmappen godtok minnekortet).

Click image for larger version

Name:	Test av at5 på Gen2 002.png
Views:	1
Size:	162,3 KB
ID:	1770846[

ATTACH=CONFIG]60913[/ATTACH]

Name:	Test av at5 på Gen2 004.png
Size:	49,4 KB
ID:	1770848

Name:	Test av at5 på Gen2 005.png
Size:	119,2 KB
ID:	1770849

Name:	Test av at5 på Gen2 006.png
Size:	123,2 KB
ID:	1770850

Name:	Test av at5 på Gen2 007.png
Size:	155,4 KB
ID:	1770851
                  Bifogade filer
                  Team Colibri

Kommentera

Erik: Vad har du använt för emulator för att kolla på at5 kartorna?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 901 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10