LSS-2 givare ovan vattnet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LSS-2 givare ovan vattnet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• LSS-2 givare ovan vattnet

Jag satt och läste en guide för att ställa in Lowrance lod och tänkte lite på mitt kommande inköp. Ska skaffa ett Lowrance med SS och kommer att sätta LSS-2 givaren på styrbord sida tillsammans med den vanliga givaren för att de ska samarbeta. Dock så har jag en givarswitch just nu och kan skifta mellan en givare på styrbord och en i aktern, detta vill jag även ha senare med SS-lodet. Men.. då kommer ju LSS-2 givaren vara över vattenytan när jag använder aktergivaren. Hur mår den av det tro?
    Bloggen | Portfolio

japp...det har stötts och blötts i olika trådar...igen verkar veta med säkerhet...visar sig väl...i värsta fall med en extra kostnad för en ny givare....
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
      Jag satt och läste en guide för att ställa in Lowrance lod och tänkte lite på mitt kommande inköp. Ska skaffa ett Lowrance med SS och kommer att sätta LSS-2 givaren på styrbord sida tillsammans med den vanliga givaren för att de ska samarbeta. Dock så har jag en givarswitch just nu och kan skifta mellan en givare på styrbord och en i aktern, detta vill jag även ha senare med SS-lodet. Men.. då kommer ju LSS-2 givaren vara över vattenytan när jag använder aktergivaren. Hur mår den av det tro?
      LSS har ganske lav effekt (men høy frekvens), så det er ikke krise om den kjøres "tørt", men jeg vil uansett anbefale at den ikke brukes når den ikke er i vannet siden dette vil forkorte levetiden noe. Men det er bare å ta ut ethernetkabelen når den ikke er i bruk, så er du trygg.
      Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        japp...det har stötts och blötts i olika trådar...igen verkar veta med säkerhet...visar sig väl...i värsta fall med en extra kostnad för en ny givare....
        Jeg følger litt med på diverse amerikanske forum, og det er ganske vanlig på amerikanske "bassboats" at en eller flere av giverne står tørt når de dundrer avgårde i 50+ knop med sine overflatepropeller og 300HK på flatbunnede båter.

Jeg har i hvertfall ikke lest at noen har fått problemer på grunn av dette, men på THT har en en fra "Lowrance Pro Staff" skrevet et sted at de anbefaler at giveren slås av når den går tørt.
        Team Colibri

Kommentera

Det går inte att helt enkelt stänga av den givaren via lodet? Det hade ju varit smidigt.
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

stänger man av givaren när jag skiftar bild från lod till gps? (hds gen2)

Kommentera

Ursprungligen postat av roadkill Visa inlägg
              stänger man av givaren när jag skiftar bild från lod till gps? (hds gen2)
              Nei.

Du kan ta ut kabelen eller stenge giveren via menyen og "stopp sonar".
              Team Colibri

Kommentera

Stopp sonar, gör det också att det vanliga lodet stoppas?
                Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
                  Stopp sonar, gör det också att det vanliga lodet stoppas?
                  Det gjør at det vanlige stopper. Jeg er usikker på om StructureScan stopper, men vil anta det. Man kan selvfølgelig ta ut ethernetkabelen eller ta strømmen til LSS HD-boksen. (Den boksen bør kobles mot en bryter uansett, siden den trekker strøm). For ordens skyld, jeg snakker nå om HDS Gen 1 og Gen 2, på HDS Touch er LSS HD integrert i HDSen, så der er det ingen boks å koble ut.

Kan teste om SC stopper også neste gang jeg er ute.
                  Senast ändrad av Team Colibri; 2013-10-04, 21:57.
                  Team Colibri

Kommentera

Det är ett lod med integrerat LSS HD som jag tittar på. Men om det vanliga lodet stängs av så är funktionen meningslös.

Hmm.. kanske får bli så att jag skippar aktergivare helt istället och säljer av switchen. Finns egentligen ingen poäng med aktergivare längre.
                    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 773 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri