lowrance elite-5 hdi nyaste ??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lowrance elite-5 hdi nyaste ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lowrance elite-5 hdi nyaste ???

Köpte för ca en månad sen ett Lowrance Elite X5 men fick fel lod hemskickat..
    Skickade tillbaka lodet, och nu så sa dom att dom inte kommer ta in flera Elite x5 mera så dom erbjöd mig ett nyare lod som skulle släppas denna månad som jag uppfattade det, en uppgradering eller något av Elite 5an som heter: lowrance elite-5 hdi. den skulle tydligen vara vassare för den hade plotter och så!

Men nu till min fråga?!

Har den Realtidsfönster? Har Googlat runt lite och så men hittar ingen info, kollat på lite Youtube klipp.. Någon som är mera insatt än mig ?

Med vänlig hälsning.

Googlade du verkligen??

Kommentera

Ja, fick fram den infon, men det står inget om något realtidsfönster, då kanske det inte har något.. då funkar nog inte lodet till prickskytte, sen måste man köpa en separat givare eftersom att det inte ingår någon givare heller.

Kommentera

Men fortfarande så står det:

Lowrance Elite-5x - 000-10200-001 - UTGÅTT.
        Ersätts av Lowrance Elite-5x HDI. Klicka här för att komma till nya HDI.

Då borde de lixom ha samma funktioner.

Kommentera

Det existerar väl inte lod i den prisklassen som inte har realtidsfönster?
          Idag är det väl i stort sett bara de simplaste tradera-loden som inte har det.

Kommentera

Jupp. Alla Elite-lod har realtidsfönster, även äldre Elite 5 och Elite 4 modeller. Till och med den svartvita Mark 5x har det.

Elite 5 HDI är det senaste tillskottet som egentligen är en Elite 7 HDI fast med 5 tums skärm, mao lite billigare men till synes exakt samma funktioner. Rätta mig om jag har fel.
            Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
              Jupp. Alla Elite-lod har realtidsfönster, även äldre Elite 5 och Elite 4 modeller. Till och med den svartvita Mark 5x har det.

Elite 5 HDI är det senaste tillskottet som egentligen är en Elite 7 HDI fast med 5 tums skärm, mao lite billigare men till synes exakt samma funktioner. Rätta mig om jag har fel.
              Forskjellen er smalere skjerm og at Elite-5 HDI ikke har NMEA2000. Ellers er de like, og bør være et godt alternativ til vertikalfiske, så lenge man klarer seg uten Sidescan. (For Sidescan må man opp på HDS-serien.)
              Team Colibri

Kommentera

Vad bra :0) det låter ju kanon då får jag ett bra lod för 3500 kr med plotter med andra ord! En fråga till när jag endå är i farten. Vilken givare ska jag köpa till, den kommer ju utan?

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                  Forskjellen er smalere skjerm og at Elite-5 HDI ikke har NMEA2000. Ellers er de like, og bør være et godt alternativ til vertikalfiske, så lenge man klarer seg uten Sidescan. (For Sidescan må man opp på HDS-serien.)
                  Jajustja, inget NMEA2000 nätverk ja. Men å andra sidan är nätverk överkurs för de flesta nybörjare såsom mig, speciellt när allt som behövs redan är inbyggt i enheten.

Ursprungligen postat av Fock_it Visa inlägg
                  Vad bra :0) det låter ju kanon då får jag ett bra lod för 3500 kr med plotter med andra ord! En fråga till när jag endå är i farten. Vilken givare ska jag köpa till, den kommer ju utan?
                  Köp dubbelgivaren (HDI givare) så att du även får med Downscan. Grymt effektivt ibland när man vill urskilja stor fisk från betesfiskstim och med HDI ser du mycket mer av bottenstrukturen/växtlighet. En cool funktion som knappt kostar något extra eftersom skillnaden i pris är liten på vanliga 83/200kHz givaren och en 83/200kHz+455/800kHz HDI.
                  Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Vad e skillnaden mellan givare. Som heter 50/200 och 83/200? Den ena kostar ju en 1000lapp mera?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 713 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17