HDS 5 gen 2 hitta Content id - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HDS 5 gen 2 hitta Content id

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av alihaffa Visa inlägg
    Hur skapar du sjökonturer och öar i reefmaster? I IG verkar det ju vara smidigt men det verkar även för min del luta mer åt reefmaster.
    Du kan enten tegne de i Reefmaster direkte, eller tegne de i Google Earth og så importere som spor (tracks) til RM. Det siste har jeg ikke fått til selv enda, jeg får en feilmelding når jeg skal importere filer fra GE til RM som jeg må jobbe litt. Du har flere bakgrunnskart å velge blant i RM, og det lønner seg å prøve de forskjellige karttypene før man bestemmer seg for hvilket man skal tegne etter. De forskjellige kartene har veldig forskjellig oppløsning og dekningsområde. Du kan dessverre ikke bruke Google Maps som bakgrunnskart direkte i RM.

Du kan også legge på et overlegg på kartet i RM, feks satelittbilder. (Kun for PC, bildeoverlegg kommer ikke med på kartchipen.) Dette har jeg ikke testet selv enda, men det står i hvertfall i speccen til RM at det skal fungere.
    Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Du kan enten tegne de i Reefmaster direkte, eller tegne de i Google Earth og så importere som spor (tracks) til RM. Det siste har jeg ikke fått til selv enda, jeg får en feilmelding når jeg skal importere filer fra GE til RM som jeg må jobbe litt. Du har flere bakgrunnskart å velge blant i RM, og det lønner seg å prøve de forskjellige karttypene før man bestemmer seg for hvilket man skal tegne etter. De forskjellige kartene har veldig forskjellig oppløsning og dekningsområde. Du kan dessverre ikke bruke Google Maps som bakgrunnskart direkte i RM.

Du kan også legge på et overlegg på kartet i RM, feks satelittbilder. (Kun for PC, bildeoverlegg kommer ikke med på kartchipen.) Dette har jeg ikke testet selv enda, men det står i hvertfall i speccen til RM at det skal fungere.
      Tackar för svar, jag har flera sjöar som jag ritat av från google Earth och då fått .kmz filer. Plågsamt jobbigt att rita men det gick att få det riktigt detaljerat och jag importerade dessa filer i programmet global mapper för att sedan lägga den färdiga filen på SD kortet och sen in i HDS lodet. Har bara sjöarna utan djupkurvor så det här ska bli intressant att titta närmare på. Hoppas du löser problemet med att importera spåren från GE, är det .kmz filer du importerar?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
      1 020 svar
      127 778 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri  
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17