HDS 5 gen 2 hitta Content id - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HDS 5 gen 2 hitta Content id

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HDS 5 gen 2 hitta Content id

Har köpt ett HDS 5 gen 2 för att bygga egna kartor. och nu till problemet. Inne i Insight Genesis så måste man registrera sin enhet och då vill den ha serienummret och nåt som heter Content id. Jag följer intruktionerna som står där
    "Follow this path to get to the screen below that shows Content ID and Serial Number

Main screen
    Settings (lower left hand side)
    System
    About (scroll down)" bild finns här

Men där hittar jag bara serienummret, och raden där content id ska finnas finns helt enkelt inte. Är det nån som har ett hum? För jag kan inte hitta nåt i manualen och jag har mejlat lowrance support också men inte fått nåt svar. Så är väldigt tacksam för hjälp om nån vet och kan nåt.

Uppgradera till senaste FW och kolla.

Kommentera

Nu har jag inte uppdaterat den, men hittade en video som visade en med senaste programvara och den menyn saknar också just den raden. här är videon http://www.youtube.com/watch?v=sbYaW0H5phc 3:32 in i filmen syns menyn

Kommentera

Men det där är en HDS-8 Gen 1.

Jag kan kolla in min HDS-5 Gen 1 sen men troligen finns inte den raden i Gen 1 HDS:erna.

Kommentera

Ah okej, jag bara sökte på en video lowrance update för att se hur man gorde det! Det dryga med detta är att content id krävs för att jag ska kunna registrera enheten för att kunna lägga in egna kartor. Håller på att leka lite i reefmaster också, men genesis ger snyggare kartor med mindre data verkar det som, och vill gärna leka lite mer innan jag köper en licens på det.

Kommentera

Du är hundra på att du har en HDS Gen 2?

Kommentera

Ja det är vad som står på kartongen och kvittot i alla fall :-) Så det hoppas jag hehe. Jag snackade med nån på Lowrance sent igår som sa att det var en ny feature i den senaste uppdateringen. Så ska slänga in ny FW på den ikväll och se om den blir bättre. Men jag har efter lite pillande kommit fram till att reefmaster programmet verkar trevligare än Lowrance egna tjänst. Sen kostar den mindre också. Sen kan man få ut ruggigt trevliga 3d bilder i reefmaster också. Click image for larger version

Name:	Vittsjön1.png
Views:	1
Size:	874,2 KB
ID:	1769756 Där är en karta jag gjorde efter några timmars loggande i reefmaster.

Kommentera

Du må ha content ID for å lage kart i IG som du kan laste opp i HDSen. Men man trenger ikke content ID for å laste opp data i IG, og leke med dataene der. Navico har sannsynligvis gjort dette for å pushe Gen 1 eiere til å kjøpe en Gen 2. (Selve sonarloggen og kartfunksjonen i Gen 1 og Gen 2 er nemlig lik, så uten å legge content ID kun i Gen 2, kunne alle med Gen 1 brukt IG.....) Content ID forutsette SW 2 eller nyere i Gen 2.

Fint kartbilde forresten. Skal prøve å laste opp et av mine.
                Bifogade filer
                Senast ändrad av Team Colibri; 2013-08-31, 08:02.
                Team Colibri

Kommentera

Men ny FW på lodet så fick jag fram content id :-) Men har ju som nämnt tidigare att jag skippar nog genesis med tanke på det dyra priset. Jag kommer att köra på reefmaster

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
                    Men ny FW på lodet så fick jag fram content id :-) Men har ju som nämnt tidigare att jag skippar nog genesis med tanke på det dyra priset. Jag kommer att köra på reefmaster
                    Hur skapar du sjökonturer och öar i reefmaster? I IG verkar det ju vara smidigt men det verkar även för min del luta mer åt reefmaster.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 790 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17