Samma sak för mig sen en månad tillbaka typ, vet ifan vad som har hänt. Jag gör likadant som innan.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av iron9 Visa inläggEn kort fråga, jag orkar inte läsa igenom alla sidor från början.
Kartor nedladdade från Social Maps går alltså inte att använda i sin plotter (HDS) utan att köpa/abonnera något från Genesis. Rätt eller fel?
Mvh
Johnny
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggJeg har forståelse for at hele ytråden blir litt i overkant, men les gjerne dette så tror jeg du får svar på det meste:
Og som Samuel sier, karter fra Social Map er gratis og kan brukes i alle HDS fra Gen 2 og oppover.
Då är det förstås bara att radera alla nedladdade kartor och ange ny plotter och serienummer och ladda ned på nytt.
Egentligen är jag mer intresserad av att ha djupkartan på surfplattan. Men då får man tillverka själv med en mosaik av skärmdumpar från Social Map. Lite knåp men det går att få till kartor med stor upplösning som fungerar.
Mvh
Johnny
Kommentera
-
Ursprungligen postat av iron9 Visa inläggTack, jag såg direkt att jag har fel serienummer. Jag använde det som stod i botten utanpå, inte via menyerna.
Då är det förstås bara att radera alla nedladdade kartor och ange ny plotter och serienummer och ladda ned på nytt.
Egentligen är jag mer intresserad av att ha djupkartan på surfplattan. Men då får man tillverka själv med en mosaik av skärmdumpar från Social Map. Lite knåp men det går att få till kartor med stor upplösning som fungerar. [ATTACH=CONFIG]97638[/ATTACH]
Mvh
Johnny
Appen Custom maps är rätt smidig. Man kan fota av kartor och sedan lägga dessa bilder över en karta och därmed kunna se var på den avfotograferade kartan man är. Jag har använt den till orienteringskartor också, funkar rätt bra. Borde fungera fint på surfplatta också om den har gps.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Luthman Visa inläggJag var lite sugen på att göra samma sak så jag, tog skärmdumpar från IGs karta på nätet och pysslade ihop dem och sedan laddade jag ner appen Custom maps till min mobil, där lade jag sedan in bilden och synkade med kartan. Då får jag en karta med gps-funktion utifrån bilden. Om du förstår vad jag menar.
Appen Custom maps är rätt smidig. Man kan fota av kartor och sedan lägga dessa bilder över en karta och därmed kunna se var på den avfotograferade kartan man är. Jag har använt den till orienteringskartor också, funkar rätt bra. Borde fungera fint på surfplatta också om den har gps.
Bif bild är från Orux Maps i plattan. Sjön är Kösen, Ljungby. När jag började fiska där köpte jag papperskartan som jag fotade av och gjorde till en plotterkarta för plattan. Sedan har jag lagt på lager med egen djupdata från mitt Reefmaster program. Det känns rätt tryggt att ha någon form av gps stödd djupdata med sig ut på en sjö som man aldrig fiskat i. Tack vare det det så är den dyra stålproppellern lika fin och blank som för 6 år sen när den var ny (ta i trä).
Mvh
Johnny
Kommentera
-
Hej alla.
Jag har ett problem att nedtankade gratis sjökartor från Insight Genesis bara anges som Localmap123456.
Det hjälper inte att namnge mappen filerna ligger med sjöns namn. Jag har Elite 9TI med senaste programvara.
Tillsvidare har jag hackat kartfilerna med en Hexeditor och bytat ut Localmap123456 mot sjöns namn utan
att använda svenska tecken, vilket blir lite tråkigt i kartvalsmenyn som t:ex att Kråksjön blir Kraksjon.
Hur bär ni er åt för att få svenska sjönamn direkt efter nedladdning av kartorna?
Jag har sökt av forumet efter detta men inte hittat något inlägg som tar upp problemet!
Kommentera
-
Hej Honk!
Fråga lite vid sidan om denna tråd men ändå inte... Var uppgraderingen 4.0 till 5.0 värd att göra för Elite 9 Ti ??? (har själv ett likadant lod)
Berätta gärna vad du tycker...
Vidare:
Jag som inte är någon riktig datahacker...
Finns det någon steg för steg beskrivning som på ett lättförståeligt sätt visar hur man får in gratis djupkartorna från Social map in i lodet ??
Visst.. finns massor på tuben och andra ställen - men många är ganska suddiga halv dåliga saker oftast
Efterlyser alltså en för ekolod dummies typ 1 tryck här.. 2 tryck här....
Hade varit smutt :-)
Med vänlig hälsning
Anders
GLAD PÅSK alla glada!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 707 visningar
0 gillar