Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av warmiz Visa inlägg
    Hur gör ni för att lägga in flera sjöar på kortet? Läste i nån instruktion att enbart en .at5 fil fick ligga på kortet samtidigt?
    Jag är också nyfiken på detta, någon som vet hur det funkar? Borde väl gå att ha flera, kanske om man skapar en mapp för varje sjö? Har inte tillgång till mitt lod atm så kan inte testa.
    Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

• Tjena, det går att lägga flera sjöar på ett sd-kort, man måste dock lägga alla uppzippade filer i roten på SD-kortet och dom behöver döpas om så att dom inte heter samma filnamn. Meningen var inte att detta skulle funka men det gör det iallafall .

Mvh Jakob

Kommentera

• Ursprungligen postat av Navico.com Visa inlägg
        Tjena, det går att lägga flera sjöar på ett sd-kort, man måste dock lägga alla uppzippade filer i roten på SD-kortet och dom behöver döpas om så att dom inte heter samma filnamn. Meningen var inte att detta skulle funka men det gör det iallafall .

Mvh Jakob
        Åtminstone på HDS Gen2 Touch fungerar det även att lägga filerna i olika mappar. D.v.s. att man döper inte om filerna utan packar upp dem i mappar med olika namn som "Sjö 1", "Sjö 2" o.s.v.

Kommentera

• Det var en bra hjälp denna tråd. Jag har ett Lowrance 7 chirp. Jag började med 3 dagars strul innan det visade sig att det var Internet Explorer som var problemet. När jag bytte till Chrome kom det upp en karta på plottern.
          Har lagt varje sjös social map i egen mapp. Fungerar kanonbra. Bygger ihop min sjö kanonbra från tre social maps.

Kommentera

• Eftersom jag av någon anledning inte kan logga in i det vanliga uppladdningsprogrammet efter lösenordsbyte i IG har jag använt den webbaserade uppladdaren istället under en period, vilken tyvärr känns lite långsammare men det kan man väl leva med trots allt...
            Men! Jag har märkt att inget jag loggat under denna tiden har dykt upp i social map. Då slog det mig att man i webbuppladdaren inte har någon möjlighet att göra uppladdningen publik eller privat(?).
            Kan det vara så att de helt enkelt blivit privata och inte kommer dyka upp i social map? Nu är det väl iofs inte meningen att man ska kunna göra privata uppladdningar om man inte är premiumkund men ändå? Eller tar det bara ovanligt lång tid denna gång? Annars har det tagit ca 2-5 dagar för mina loggar att dyka upp i social map men nu är det mer än dubbla den tiden...

//Eric

Kommentera

• Hur är de optimala inställningarna för att logga sjöar? Om man har för detaljerat blir filerna för tunga.
              Någon som vet?

Kommentera

• Vad behöver jag göra för att komplettera befintliga social maps? Räcker det med att ladda upp ett spår(public)? I så fall hur lång tid bör det ta innan djupkartan på social maps är uppdaterad?

Kommentera

• Björn Tunmats har en väldigt lärorik video på sin youtube- kanal som jag verkligen kan rekommendera.

Kommentera

• Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
                    Hur är de optimala inställningarna för att logga sjöar? Om man har för detaljerat blir filerna för tunga.
                    Någon som vet?
                    De finnes ikke. Du må ta et valg om hva som er viktigst for deg. Høy kvalitet vs lang opplastingstid. Alt er bedre enn ingenting. Har du Sidescan/ Downscan så sparer du mye plass ved å ikke logge dette, altså fjerne avhukingen i boksen "logge alle kanaler". På den annen side betyr det at du må logge på nytt den dagen IG støtter disse dataene og kan bruke Sidescan som et lag i kartet.
                    Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hågis Visa inlägg
                      Vad behöver jag göra för att komplettera befintliga social maps? Räcker det med att ladda upp ett spår(public)? I så fall hur lång tid bör det ta innan djupkartan på social maps är uppdaterad?
                      Ja, bare å logge i vei og laste opp som public. Det ser ut til at det tar alt fra et døgn til flere uker avhengig av pågangen. Målet til IG er så vidt jeg vet 1-2 døgn.
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 710 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri