Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av badpitt Visa inläggHar du löst problemet?
Jag löser inte det själv..
Jag kan starta filen men jag ser inget på plottern!
Finns det någon vänlig själ som kan beskriva hur man går till väga?
Jag ser inga sjöar på min plotter, är det någon som har något tips om man kan göra något med typ Google maps?
Köpte Navionics+ som skulle vara så djävla bra, men ser bara några enstaka sjöar i mellansverige.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inläggJa, de kan printes ut for både IG og RM.
Jag hittar ingen funktion för utskrift, jag har använt skärmklippverktyget i Windows, det blir sådär.
Har du fört över kartor från IG till ditt lod? Vad har du för lod? Hur ser filerna ut som IG producerar?
Det verkar som många har problem med att få över kartan till Elit-7 lod.
Om du har lyckats kan du inte lägga upp några bilder steg för steg hur filerna ser ut osv.
Det verkar var något knull med hur den skapar filerna det bli bla 2 st at5 filer, när det bara får var 1..
Se bilden
Kommentera
-
Ursprungligen postat av badpitt Visa inläggHar du använt IG själv?
Jag hittar ingen funktion för utskrift, jag har använt skärmklippverktyget i Windows, det blir sådär.
Har du fört över kartor från IG till ditt lod? Vad har du för lod? Hur ser filerna ut som IG producerar?
Det verkar som många har problem med att få över kartan till Elit-7 lod.
Om du har lyckats kan du inte lägga upp några bilder steg för steg hur filerna ser ut osv.
Det verkar var något knull med hur den skapar filerna det bli bla 2 st at5 filer, när det bara får var 1..
Se bilden
[ATTACH=CONFIG]59211[/ATTACH]
Ja, jeg har brukt IG, men kun gratisversjonen. Jeg har HDS 5 Gen 2, HDS 8 Gen 1 og Globalmap 5300. Av disse vil kartene fra IG kun fungere i HDS 5 Gen 2, siden Navico har vært gjerrige og ikke oppdatert SW på mine andre enheter for bruk med IG-kart.
Siden jeg bare har brukt gratisversjonen (full beskrivelse ligger i to linker i starten av denne tråden), har jeg ikke lastet tilbake i noen enhet, kun sett på resultatet på min PC. Jeg vil anta at problemet med Elite 7 ligger i Content ID, særlig hvis man opprettet en IG-konto før man hadde SW med Content-ID på sin enhet.
Angående print, så fikk jeg et printersymbol i høyre hjørne når jeg så på resultatet av min opplasting via linken i emailen jeg fikk når IG hadde behandlet mine data. Når jeg brukte den og valgte forhåndsvisning, fikk jeg opp en utskrift tilsvarende det man får når man printer andre websider.
Som jeg nevnte før i tråden, skjønner jeg ikke hvorfor det blir to at5-filer, for det skal bare bli en.... Men siden jeg ikke har testet å legge over i min HDS, har jeg ikke hatt mulighet til å se på dette selv. Siden at5 er vectorfiler, og vectorfiler kan komme med forskjellig oppløsning, kan det hende at man rett og slett kan slette den ene filen. Jeg ser av skjermbildet ditt at det kan virke som den ene filen har høyere oppløsning enn den andre? Hva skjer hvis du sletter den ene og så prøver opplasting?
Det er ikke helt uten grunn at jeg anbefaler Reefmaster foran IG. I mine øyne er RM billigere, bedre og har større muligheter for eksport av ulike filer til forskjellige enheter. Det gjør feks at man kan dele kart med andre, mens IG låser deg til din enhet og ditt abonnement.
En annen ting er at man nå kan bruke kart fra RM på mobile enheter via Google Earth, som ser veldig bra ut og gjør at man for en billig penge får en ekstra "kartplotter" i båten.Senast ändrad av Team Colibri; 2013-09-13, 08:18.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
Angående print, så fikk jeg et printersymbol i høyre hjørne når jeg så på resultatet av min opplasting via linken i emailen jeg fikk når IG hadde behandlet mine data. Når jeg brukte den og valgte forhåndsvisning, fikk jeg opp en utskrift tilsvarende det man får når man printer andre websider.
Som jeg nevnte før i tråden, skjønner jeg ikke hvorfor det blir to at5-filer, for det skal bare bli en.... Men siden jeg ikke har testet å legge over i min HDS, har jeg ikke hatt mulighet til å se på dette selv. Siden at5 er vectorfiler, og vectorfiler kan komme med forskjellig oppløsning, kan det hende at man rett og slett kan slette den ene filen. Jeg ser av skjermbildet ditt at det kan virke som den ene filen har høyere oppløsning enn den andre? Hva skjer hvis du sletter den ene og så prøver opplasting?
Det verkar som det är just för Elit-7an det är problem.
Jag har Pro versionen av IG och har ingen printsymbol..
Kommentera
-
Har ett elite7 hdi, betalande medlem på IG,
Har loggat sjön några gånger och även fått funktionen Merge att fungera. Ser väldigt bra ut på datorn men att sedan få över kortet till elite7an fungerar icke för mig heller.
Ansluter härmed mig till gänget i tråden som har samma problem.
Vem kontaktar Lowrance om probelmet?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Greve Grayling Visa inläggHar ett elite7 hdi, betalande medlem på IG,
Har loggat sjön några gånger och även fått funktionen Merge att fungera. Ser väldigt bra ut på datorn men att sedan få över kortet till elite7an fungerar icke för mig heller.
Ansluter härmed mig till gänget i tråden som har samma problem.
Vem kontaktar Lowrance om probelmet?
Jag har kontakt med Navicon i Sverige jag skall faktiskt ta med mitt lod till dem nu på onsdag..
Hoppas de hittar något eller att de kan ringa in problemet.
Finns det någon som är duktig på att googla fram om någon har löst problemet på engelskspråkiga sidor, vore det bra, det är inte min starkaste sida..
De har ju haft IG där sedan i början av året, det verkar ju funka till alla lod utom just Elite-7.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av badpitt Visa inläggJag har försökt alla varianter tagit bort filer en och en och testat, inget hjälper
Det verkar som det är just för Elit-7an det är problem.
Jag har Pro versionen av IG och har ingen printsymbol..
Eller så kan dere kontakte djupkarta.se og få det gjort der.
Kommentera
-
gå på era återförsäljare, alltså där ni köpte ekoloden, och låt dem kontakta Lowrance för att få lite bättre tyngd bakom argumenten.
Kedjan ser Kund-butik-svensk agentur-Lowrance USA
Jag köpte min elite 7 hos Olssons Fiske via nätet och tänker kontakta dem idag.
Är en stor skam att så dyra ekolod inte fungerar, dessutom har vi köpt en extra tjänst, IG, där Lowrance sålt en tjänst som inte fungerar.
Tänk om detta hänt i USA, det hade säkert lett till ett åtal i domstol mot Lowrance.Senast ändrad av Greve Grayling; 2013-09-14, 08:33.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 822 visningar
0 gillar