Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Aaaa.
    Tack så mkt då justera man alltså där

Kommentera

• Hej alla experter!

Är det någon som vet om jag på enkelt sätt kan ändra mina privata loggar till öppna i IG?
      Senast ändrad av ajoan; 2016-11-06, 16:11.

Kommentera

• Det kan du ikke dessverre. Send en sak til support, eller last opp igjen som åpne.
        Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av mdb1 Visa inlägg
          Aaaa.
          Tack så mkt då justera man alltså där
          Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
            Det kan du ikke dessverre. Send en sak til support, eller last opp igjen som åpne.
            Ok, tusen tack för svaret! Då kan jag sluta leta nu ;-)

Kommentera

• Sökte snabbt info gällande detta i tråden hittade lite motstridiga uppgifter.

Kan man bygga, spara och dela kartor i Östersjön (Stockholms skärgård, Åland etc)?

Läste detta på Lowrance hemsida:

"† Insight Genesis är begränsat till inlandsvatten i både Sverige och Finland tack vare statliga/ millitära lagar. Loggar från vatten som ligger utanför dessa två länder kommer inte kunna behandlas utan avisas av systemet."

Kommentera

• Ursprungligen postat av TailRunner Visa inlägg
                Sökte snabbt info gällande detta i tråden hittade lite motstridiga uppgifter.

Kan man bygga, spara och dela kartor i Östersjön (Stockholms skärgård, Åland etc)?

Läste detta på Lowrance hemsida:

"† Insight Genesis är begränsat till inlandsvatten i både Sverige och Finland tack vare statliga/ millitära lagar. Loggar från vatten som ligger utanför dessa två länder kommer inte kunna behandlas utan avisas av systemet."
                Ja, sedan i maj (om jag inte minns fel) i år fungerar det. Mängden logat vatten ökar snabbt i de vatten där jag fiskar (so också har ganska högt fisketryck...).

Mvh

Andreas

Kommentera

• Ok, fint! Återstår att kolla om det funkar på Åland / Finlands skärgård också.

Gällande pris för IG, vad menar de med ett "engångs Insight Genesis abonnemang"?

Ett engångs Insight Genesis abonnemangs köp kostar $19,95, Standard och Premium kostar $123 respektive $247 per år.

Vad tror ni, om man bara fiskar i ett par mindre sjöar + några få skärgårdsvikar som man kan mappa upp "relativt snabbt" på de intressanta områdena , kan man då avsluta abonnemanget och köra på nedsparad karta i mSD-kortet?

Är de så de menar, att om jag sedan kan gå in och uppdatera mina vatten när jag vill (t.ex. en gang per år, för 19.95$)?

Cheers

Kommentera

• ddade hem karta feån insight. Förde över dom fwm filerna till minneskortet men får inte upp kartorna på lodet.
                    Ngn som har tips?
                    Minneskortet är på 32gb

Kommentera

• Ursprungligen postat av TailRunner Visa inlägg
                      Ok, fint! Återstår att kolla om det funkar på Åland / Finlands skärgård också.

Gällande pris för IG, vad menar de med ett "engångs Insight Genesis abonnemang"?

Ett engångs Insight Genesis abonnemangs köp kostar $19,95, Standard och Premium kostar $123 respektive $247 per år.

Vad tror ni, om man bara fiskar i ett par mindre sjöar + några få skärgårdsvikar som man kan mappa upp "relativt snabbt" på de intressanta områdena , kan man då avsluta abonnemanget och köra på nedsparad karta i mSD-kortet?

Är de så de menar, att om jag sedan kan gå in och uppdatera mina vatten när jag vill (t.ex. en gang per år, för 19.95$)?

Cheers
                      Hvor får du det der i fra? Frem til 31.12.16 er alt gratis uansett. Etter det er det sannsynligvis tilbake til de vanlige prisene, hvor du enten kjører gratisversjonen (uten bunnkomposisjon og vegetasjon) eller Premium.
                      Choose C-MAP marine charts for your chartplotter to help you navigate and find fish. Our lake and ocean data is detailed, regularly updated and quality checked by experts.
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 718 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri