Ursprungligen postat av Coffe81
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Har nu hittat en lösning på mitt problem med att kartorna inte har samma namn som sjön i fråga. Jag ändrade i inställningarna så att mitt lod nu är ett HDS gen 3, filerna som Insight genererar hetet nu vector istället för Elite. Men det är inga problem för min Elite Ti att läsa dessa filer och nu får jag oxå upp rätt namn när lodet startar så jag vet att det är rätt karta jag laddar.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Kommentera
-
Insight Genisis och mac dator ??
Hej !
Är typ helt ny på detta
Är det någon som vet om det går att ladda ner kartor från Insight genisis på sin mac dator
Jag kan ladda upp men får fa.. inte ner dom
Datorn hittar inget program att öppna nerladdningprogrammet med typ en exe fil
Har ett Lowerance Elite 5 hdi
Har köpt ett 1 år kod till detta, hoppas jag kan lämna tillbaka den då jag inte får det till att funka
Hjälp :-(
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Holymoses Visa inläggHej !
Är typ helt ny på detta
Är det någon som vet om det går att ladda ner kartor från Insight genisis på sin mac dator
Har köpt ett 1 år kod till detta, hoppas jag kan lämna tillbaka den då jag inte får det till att funka
Sen är det bara att sätta in minneskortet i mobilen.
Om mobilen inte har plats för minneskort så får du köpa en så här.
2015 Universal 2 in 1 USB OTG Card Reader Adapter Micro USB OTG TF Memory Card Reader Phone Extension Header for Mobile Phone PC
Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Holymoses Visa inläggHej !
Är typ helt ny på detta
Googla och du finner svaret hur du öppnar en exe fil på mac.
Exe filen är egentligen bara ett installatonsscript som packar upp filerna. Så det skall en Mac klara av.
Kommentera
-
Nu börjar jag ruttna rejält på IG.
Vad som än hänt under de senaste veckorna (servrar, hackningar, whatnot), så vill jag inte påstå att de tagit ansvar för (betalande) kund.
Jag kan inte längre göra kartor från mina merges utan får felmeddelande "Map Failed to Generate please try again". När man felanmäler eller mailar IG/Support får man ett svar om dagen. Snabba puckar. Inte alls frustrerande. Nädå.
Svaret jag får mailledes är "If either your unit's registered serial number or content ID is blank. It will give you an error when generating a map.". När jag kollar My Account finns alla uppgifter där!
Jag har inte ändrat nåt, DE har gjort nåt. DE är jäääääävligt sega när det gäller att hjälpa.
Hade jag stått i valet av nytt lod nu hade jag bytt till Humminbird o Autochart för jag är hyffsat trött på IG. Semestern rinner iväg, det fiske jag planerat göra med hjälp av mina egna kartor går om intet o de slöballarna svarar i ETT mail om dagen?
Service? Fucktards.Senast ändrad av KnudorFnugelfufen; 2016-07-07, 10:41.[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
Förstår frustrationen.
Jag hade själv två månader kvar på min prenumeration på ett C-Map-sjökort som nu gått upp i rök.
Off topic: Jag tycker det är fascinerande hur företag (i allmänhet, inte bara Navico) vid sådana här tillfällen totalt misslyckas med kommunikationen till sina kunder. Hade de berättat redan från början vad som egentligen hänt hade kanske förståelsen från irriterade kunder varit större. Men nu riskerar de klart förlora många användare. Man publicerade ett meddelande i samband med "incidenten" och sedan har man inte hört ett knyst på deras officiella kanaler.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 822 visningar
0 gillar