Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av masw1 Visa inlägg
    Tack för snabbt svar. Men hur kompletterar jag den karta som finns i socialmap med mina loggfiler.
    Bare å laste opp til IG, med tiden til hjelp går loggene dine inn i Social Map av seg selv.
    Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av masw1 Visa inlägg
      Tack för snabbt svar. Men hur kompletterar jag den karta som finns i socialmap med mina loggfiler.
      Det sköter IG. Du laddar upp kartan till IG och kan därefter direkt se det du loggat som karta i datorn. Sedan dröjer det ett tag innan IG godkänt den som socialmap och då är din loggning helt enkelt en del av kartan över din sjö. Du behöver alltså inte pussla ihop något själv. I alla fall inte till socialmaps, vet inte hur det är med privata kartor. Jag har bara laddat upp ett par gånger hittills. Laddade upp ett par filer i lördags och igår var social map uppdaterad.

Edit. Colibri var snabbare...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
        Det sköter IG. Du laddar upp kartan till IG och kan därefter direkt se det du loggat som karta i datorn. Sedan dröjer det ett tag innan IG godkänt den som socialmap och då är din loggning helt enkelt en del av kartan över din sjö. Du behöver alltså inte pussla ihop något själv. I alla fall inte till socialmaps, vet inte hur det är med privata kartor. Jag har bara laddat upp ett par gånger hittills. Laddade upp ett par filer i lördags och igår var social map uppdaterad.
        Vilken sjö då? Möckeln vid Karlskoga har som sagt inte uppdaterats sedan 3 augusti... Jag tror den kom upp som social map dagen efter jag laddat upp den, men sedan har alltså inget hänt!

Kommentera

• Sövdesjön i Skåne. Laddade upp ett par småfiler idag också, får se hur lång tid det tar. IG skriver väl fem arbetsdagar?

Kommentera

• Ska ut snart o då ska jag fylla ett par hål på social map. Så kanske de blir lite mer motiverade...

Kommentera

• Ursprungligen postat av 2dojor Visa inlägg
              Jag roade mig med att kolla runt på massor av sjöar i IG igår och jag tror faktiskt inte någon av dem jag tittade på var uppdaterad sedan 3/8.. Någon som vet hur det fungerar? Uppdateras kartorna regionvis? Jag förstår om de har hög belastning just nu, men 10 dagar mellan uppdateringarna känns väl lite drygt va? Å andra sidan har mina senaste loggningar fått status på social Maps på ca 2 dygn vilket ju är helt ok!
              Samma sak med Mälaren, som jag väntar på. Senast uppdaterad 3/8. Så här lång tid mellan uppdateringarna brukar det inte ta.

Kommentera

• Tänk även på att om ingen annan loggat sjön innan så behöver ni ju inte vänta på att social map ska uppdateras. Då är det ju bara att mergea era egna loggningar så är det klart....

Kommentera

• Ursprungligen postat av Peppe_e Visa inlägg
                  Tänk även på att om ingen annan loggat sjön innan så behöver ni ju inte vänta på att social map ska uppdateras. Då är det ju bara att mergea era egna loggningar så är det klart....
                  ??? Så då ska man bara vara på sjöar där ingen annan loggar..? Mina egna mergeingar täcker långt ifrån så mycket som den sociala mappen Och även om jag la manken till skulle jag inte komma så här långt på flera år... Men det är klart OM så...
                  Har för övrigt loggat ett spår idag, gick snabbt att ladda upp, att mergea och märkt social map redan. Men ännu ingen uppdatering...

Kommentera

• Finns det något sätt att göra privata filer så dom kommer med i social?

Har en sjö jag gärna hade öppnat upp..

Kommentera

• Ursprungligen postat av Larsww Visa inlägg
                      Finns det något sätt att göra privata filer så dom kommer med i social?

Har en sjö jag gärna hade öppnat upp..
                      Jeg lastet bare opp filene en gang til. Jeg fikk en feilmelding om at filene fantes fra før, men de endte i SM uansett. Ellers kan du sikkert sende link på filene til support og be de åpne dem.
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 708 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri