Okidoki! Får väl ge mig till tåls o se om det händer något efter helgen...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Insight Genesis
Collapse
X
-
Minnet är gott men kort... Det är som sagt ett bra tag sedan jag använde IG senast. Närmare bestämt i höstas. Och då har jag för mig att man hade ett val om man ville ha loggningarna privata eller på social map... Hittar ingen sådan funktion längre - eller har jag bara otur när jag tänker? Jag har ju fortfarande premiumversionen av IG. Vilket jag inte tänker fortsätta med när prenumerationen går ut om några månader. Kör man på den nya gratisversionen hamnar väl loggningarna automatiskt på Social map.
Men eftersom det visat sig att fler än jag loggar här i sjön vill jag ju även nu bidra om jag är ute och loggar i något ologgat område.
För övrigt kan jag säga att den nya mergeade kartan som jag efterlyst i helgen dök upp i natt...Senast ändrad av Gösta; 2015-07-06, 11:42.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hagg Visa inläggValet finns i form av en kryssruta efter man valt filen/filerna i Insight Genesis Upload tool (både i den fristående och webbaserade versionen).
[ATTACH=CONFIG]79668[/ATTACH]
Tack för hjälpen!
Gösta
Kommentera
-
Tjena! Försöker få till det här med insight genesis, men fattar mig inte riktigt på det.... Jag är inne på hemsidan och laddar ner sjökortet till den sjö jag vill ha, sedan när jag går in i "insight genesis upload tool" och vill lägga in mitt nedladdade sjökort så står det bara "the file is not a sonar log file". Gör jag helt fel eller vad har jag missat? Och hur går man tillväga för att göra egna sjökort eller bygga på de nedladdade sjökorten sedan?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jonsjo Visa inläggTjena! Försöker få till det här med insight genesis, men fattar mig inte riktigt på det.... Jag är inne på hemsidan och laddar ner sjökortet till den sjö jag vill ha, sedan när jag går in i "insight genesis upload tool" och vill lägga in mitt nedladdade sjökort så står det bara "the file is not a sonar log file". Gör jag helt fel eller vad har jag missat? Och hur går man tillväga för att göra egna sjökort eller bygga på de nedladdade sjökorten sedan?
"insight genesis upload tool" ska du tror jag använda för att ladda upp sonardata som du har sparat under en tripp på sjön ifråga för att bygga på "sjökorten" i IG, efter att du laddat upp eget data så tar det några dagar innan ditt data har sammafogats med övrigt data på den sjön, sedan är det bara att ladda ned "sjökortet" på nytt. Iallafall så har jag fattat det hela, men jag kan ha missat allt också
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mlaajanen Visa inläggHej, jag kanske fattar dig fel eller IG men om du ska ta ned en "sjökort" så ska du zippa up det på ett minneskort och sedan är det klart. Varför vill du använda "insight genesis upload tool"?
"insight genesis upload tool" ska du tror jag använda för att ladda upp sonardata som du har sparat under en tripp på sjön ifråga för att bygga på "sjökorten" i IG, efter att du laddat upp eget data så tar det några dagar innan ditt data har sammafogats med övrigt data på den sjön, sedan är det bara att ladda ned "sjökortet" på nytt. Iallafall så har jag fattat det hela, men jag kan ha missat allt också
Ytterligare en dum fråga bara; Hur bär jag mig åt för att få in det nedladdade sjökortet till minneskortet då?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jonsjo Visa inläggFan vad dum jag är, tack för svar, nu förstår jag ju vad "upload tool" faktiskt är till för, vet inte hur jag tänkte...
Ytterligare en dum fråga bara; Hur bär jag mig åt för att få in det nedladdade sjökortet till minneskortet då?
- ladda ned zip filen över sjön ifråga
- unzippa zipfilen till minneskortet
- montera kortet i ditt lod sedan är det klart
Kommentera
-
Sitter med ett någorlunda nyköpt HDS 7a, gen 3 som använts för att loda upp sjön vid sommarstugan. Har lagt upp det på IE och precis laddat tillbaka kartan på minneskortet. Jag undrar nu om det går å logga till samma minneskort som kartan är sparad på?
Tacksam för svar!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DanneH89 Visa inläggSitter med ett någorlunda nyköpt HDS 7a, gen 3 som använts för att loda upp sjön vid sommarstugan. Har lagt upp det på IE och precis laddat tillbaka kartan på minneskortet. Jag undrar nu om det går å logga till samma minneskort som kartan är sparad på?
Tacksam för svar!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 705 visningar
0 gillar