Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Ja, bare å logge i vei og laste opp som public. Det ser ut til at det tar alt fra et døgn til flere uker avhengig av pågangen. Målet til IG er så vidt jeg vet 1-2 døgn.
    Ok tack! Såg att den hade uppdaterats nu, tog en vecka efter att jag laddade upp den.

Kommentera

• Edit: Jag tar tillbaka allt jag nånsin sagt, eller iaf denna frågan. Tålamod är fiskarens bästa vän va de väl nån som sa nån gång, och hade jag bara lugnat ner mig i tio minuter så hade jag sett att allt blev bra tillslut
      Senast ändrad av warmiz; 2015-05-09, 16:19.

Kommentera

• Har en uppladdning som stått och tickat en vecka nu och misstänker att det är nåt galet. Kan jag avbryta på något sätt så och ladda upp på nytt?? Står bara "Trip processing" :/ Tycker att jag läst det tidigare i tråden men kan inte hitta det igen tyvärr!

Kommentera

• Hur lång tid tar det i regel för IE att generera en nedladdningsbar karta? Och skiljer det sig för gratis vs betalande användare?

//Johan

Kommentera

• Nå er det neppe IE som genererer kartet, men tiden varierer veldig med størrelsen på sjøen. Alt fra 3-4 minutter og opp til 20 min er min erfaring. Jeg har ikke merket noen forskjell på om jeg genererer kart fra mine egne filer via betalversjonen eller fra Social Map.
            Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              Nå er det neppe IE som genererer kartet, men tiden varierer veldig med størrelsen på sjøen. Alt fra 3-4 minutter og opp til 20 min er min erfaring. Jeg har ikke merket noen forskjell på om jeg genererer kart fra mine egne filer via betalversjonen eller fra Social Map.
              Haha, IG skall det såklart vara =) Men positivt att det går så snabbt att få en färdig karta för nedladdning, trodde det kunde röra sig om dagar.

Kommentera

• Den største sjøen jeg har kart for på betalversjonen er på 140 kvadratkilometer. Den tar sin tid.
                Team Colibri

Kommentera

• När man köper IG, vart gör man det och får man ett "fysiskt" värdebevis eller liknande?

Ska upp till Norrlandsskogarna och tänkte köpa vid behov, då måste dock en digital leverans av licens eller liknande per mail vara möjligt.

Kommentera

• När jag ska ladda hem en Social karta som jag själv laddat upp data till så står det så här: An exception occurred while generating this Social Map. Technical support has been notified of the issue.

Får ni andra det också?
                    Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

• Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg
                      När jag ska ladda hem en Social karta som jag själv laddat upp data till så står det så här: An exception occurred while generating this Social Map. Technical support has been notified of the issue.

Får ni andra det också?
                      Förut kunde ja få liknande fel om jag hade konstiga tecken i filnamnen på loggarna jag laddade upp. Det gick bra att ladda upp filerna med konstiga tecken, men blev stopp när man skulle Merga. Vet inte om IG fortfarande är känslig för detta, men om du har andra tecken än A-Z;a-z;0-9;. så kan det kanske vara värt att testa.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 712 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17