Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av team colibri Visa inlägg
    og støtte for mac og i-dingser som min ipad.

[ATTACH=CONFIG]72137[/ATTACH]
    äntligen!!
    http://tokfishingteam.blogspot.com

Kommentera

• Vars ändrar man från fot till meter?

Kommentera

• Det sker automatiskt när du laddar in en karta på kortet nästa gång. Fick se det i går kväll när jag var ute o fiskade. Plötsligt stämde djupangivelserba på lodet med dem på kartan...

Kommentera

• Vad använder du för lod? Det har ju funkat innan med på vissa lod

Kommentera

• Ursprungligen postat av badpitt Visa inlägg
            Vad använder du för lod? Det har ju funkat innan med på vissa lod
            Elite 5 HDI. Har inte funkat på förut. Enligt Navico skulle detta lösas före septembers utgång och nu har det skett! Haleluja! Tror det bara varit på HDS-loden det funkat förut. Upptäckte i dag att det fortfarande är djupangivelser i fot på datorn, men efter nedlsddning till mSD-kort omvandlas alltså även gamla loggningar till meter.

Kommentera

• Som jag tidigare påpekat är jag inte precis någon hävert när det gäller datorer och sånt... Senast jag laddade ner en mergead version till ett mSD-kort så provade jag med att även ta med bottendata, men ärligt talat så tycker jag inte att det ger så mycket. OK förmodar att det bruna är hårdbotten och ljusblått lera, eller. När man kollar i datorn finns inte någon ljusblå nyans med i skalan över bottenhårdhet.
              Men - det är egentligen inte därför jag skriver utan för att undra om man inte kan få med ÄVEN växtligheten samtidigt som konturer, djup och bottenstruktur? Ska kolla hur det ser ut om man kör vegetation i stället för bottenstruktur nästa gång (i kväll) när jag laddar ner en ny merge. Kan tänka mig att man har mer nytta av det i jakten på bra gäddvikar och abborrgrynnor. Hårdheten ser man ju lätt direkt på lodet...

Kommentera

• Nei, du kan ikke få med mer enn to lag i kartet ditt. (Det ene vil være dybde.) Men du kan selvfølgelig lage to kart og ha de på hver sin brikke.
                Team Colibri

Kommentera

• Är de någon som vet om IG jobbar på färgade djukkurvor till sjökorten i plottern och inte bara på datorn?
                  Sjöarna som jag fiskar i är väldigt kuperade och de blir riktigt svårt att tyda sjökortet utan olika färger för olika djup.

Kommentera

• Ja, i følge mine kilder er shading noe de jobber med. I Insight Map Creator har de allerede shading, så dette kommer nok på plass etterhvert. Depth highlight er en annen funksjon jeg kunne tenkt meg, men den vet jeg ikke om IG har sett på enda.
                    Team Colibri

Kommentera

• Vad f-n är det som händer? Är det bara jag som har problem med mergeningar som tar hur lång tid som helst? Skickade i förrgår middag två loggade spår för att mergea samman med mina tidigare spår. Inget hände under den dagen, men inte i går förmiddag heller... Så då skickade jag en ny mergening med ytterligare ett par nyloggade spår. Inget hände under hela dagen Så sent i går eftermiddag skickade jag ett mejl till supporten och undrade vad som gått åt skogen. Jag bifogade en lista över samtliga spår som varit och förväntades kopplas samman.
                      OK min engelska dog väl i mitten på 70-talet då fortplantning och barnuppfostran omöjliggjorde ett fortsatt liv med djupdykningar i angloamerikans musik och diverse konstiga te- och tobaksblandningar. Men jag och supporten har lyckats göra oss förstådda i tidigare ärenden så jag tror inte det beror på det. Men fortfarande väntar jag både på svar och på två nya mergeade tripper...
                      Frustration är min arvedel...
                      Stefan
                      Senast ändrad av Gösta; 2014-09-19, 13:54.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 705 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17