Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Ace Hoole Visa inlägg
    Några frågor gällande IG, har läst igenom tråden utan att hitta några svar.

1. Kan man nu få djupen i kartorna i meter? Eller är det endast fot(?) som gäller? Om inte, vet ngn när detta kan tänkas komma?

2. Är det ngn som har en uppfattning om när IG kommer bli kompatibelt med Apples produkter?

3. Är det 4h loggning som gäller? Sedan starta om? Av vilken anledning är denna begränsning satt?

Tack på förhand.

//Ace
    1. På PC og Elite HDI, nei. På HDS, ja. IG har tidligere sagt at de jobber med en løsning for metriske enheter.
    2. Ukjent, Som du sikkert vet er Silverlight problemet.
    3. IG godtar større filer enn 4 timer, men jeg vil sterkt anbefale at du stopper og starter loggingen oftere enn dette. Delvis fordi så store filer tar lang tid å laste opp, og delvis fordi at hvis det er større feil i en fil kan IG avvise den helt. Litt kjedelig å ha logget en hel dag, for å ende opp med at filen blir avvist fordi du hadde tekniske problemer i 20 minutter.
    Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av roadkill Visa inlägg
      när kommer det för oss andra??

Hade premiär i fredags men huvuddelen av materialet syns inte på kartan än men fortfarande en hel del.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
        1. På PC og Elite HDI, nei. På HDS, ja. IG har tidligere sagt at de jobber med en løsning for metriske enheter.
        2. Ukjent, Som du sikkert vet er Silverlight problemet.
        3. IG godtar større filer enn 4 timer, men jeg vil sterkt anbefale at du stopper og starter loggingen oftere enn dette. Delvis fordi så store filer tar lang tid å laste opp, og delvis fordi at hvis det er større feil i en fil kan IG avvise den helt. Litt kjedelig å ha logget en hel dag, for å ende opp med at filen blir avvist fordi du hadde tekniske problemer i 20 minutter.
        3. Har en del typ äldre 10h filer på mitt konto. På de filerna har IG klippt dem prick vid 4h gränsen men allt har gått att ladda upp.

Kommentera

• Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
          3. Har en del typ äldre 10h filer på mitt konto. På de filerna har IG klippt dem prick vid 4h gränsen men allt har gått att ladda upp.
          Send inn til support, med link til loggen. Hadde noen av disse selv og etter henvendelse til support ble alle fikset.

Jeg hadde også en annen sak inne til support som ble fikset. Vansjø i Norge ble delt på en upraktisk måte i IG, jeg ba de flytte litt på grensene for Vestre og Østre og det gjorde de.
          Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
            Send inn til support, med link til loggen. Hadde noen av disse selv og etter henvendelse til support ble alle fikset.

Jeg hadde også en annen sak inne til support som ble fikset. Vansjø i Norge ble delt på en upraktisk måte i IG, jeg ba de flytte litt på grensene for Vestre og Østre og det gjorde de.

Grymt. Brukar maila Jeremy när jag har problem. Har haft några sjöar i skärgården eller precis bredvid skärgården som blivit rejectade men det har dem löst när jag sagt till varje gång!

Kommentera

• Om man loggar i 30knop går det att ladda upp
              På IG iallafall? Bara djupet?
              Vet att rek Max är 10knop

Kommentera

• Ursprungligen postat av Manne Maniac Visa inlägg
                Om man loggar i 30knop går det att ladda upp
                På IG iallafall? Bara djupet?
                Vet att rek Max är 10knop
                Du må gjerne laste opp loggen, men den blir uten dybder etc. IG godtar ikke fart over 17 knop for dybder, for vegetasjon og bunntype er farten vesentlig lavere.
                Team Colibri

Kommentera

• •Bunntype - 6 mph/ 5,2 knop
                  •Vegetasjonsbelter- 12 mph/ 10,4 knop
                  •Dybdekart- 20 mph/ 17,4 knop
                  Team Colibri

Kommentera

• Hej. Jag har ett elit 7 chirp och har köpt ett Pemium ab.
                    Har loggat och lagt upp kartorna på IG men ser bara djupet, kan inte se hårdhet på botten och heller inte vegitation. På fliken där man väljer vad man ska se så är vegitation och bottenhårdhet lite blekare.
                    IG har alltså inte fattat att jag är en premiumanvändare. Jag kan heller inte ladda ner mina egna kartor och använda i plottret, men jag kan använda Socialmaps. Har mailat supporten för snart två veckor sen men inget svar, dåligt! Har ni några förslag? På IG, om jag klickar på "My products" så står det under "Services" Premium Subscription". Under "Map Activations" så står det ingenting. Ska det göra det? Fan blir galen, vill att det ska funka!

Kommentera

• Ursprungligen postat av fredde75 Visa inlägg
                      Hej. Jag har ett elit 7 chirp och har köpt ett Pemium ab.
                      Har loggat och lagt upp kartorna på IG men ser bara djupet, kan inte se hårdhet på botten och heller inte vegitation. På fliken där man väljer vad man ska se så är vegitation och bottenhårdhet lite blekare.
                      IG har alltså inte fattat att jag är en premiumanvändare. Jag kan heller inte ladda ner mina egna kartor och använda i plottret, men jag kan använda Socialmaps. Har mailat supporten för snart två veckor sen men inget svar, dåligt! Har ni några förslag? På IG, om jag klickar på "My products" så står det under "Services" Premium Subscription". Under "Map Activations" så står det ingenting. Ska det göra det? Fan blir galen, vill att det ska funka!
                      Til å begynne med hadde jeg også litt trøbbel med å få IG til å forstå at jeg faktisk var Premium. Du sendte mail til Insightsupport.emea@navico.com? Mine spørsmål har jeg fått svar på dagen etter, så to uker høres ut som en feil. Prøv å sende på nytt.
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 706 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri