Kartor i dr depth Lowrance hds-5 gen 2 hjälp problem! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kartor i dr depth Lowrance hds-5 gen 2 hjälp problem!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kartor i dr depth Lowrance hds-5 gen 2 hjälp problem!

Köpte i dagarna ett HDS-5 gen 2 i hopp om att kunna göra egna kartor i dr dpeth, men nu till min stora förskräckelse så verkar de inte gå att få tag i dr depth, varken på ett ärligt eller oärligt sätt. Enligt deras hemsida så står det "All DrDepth mjukvara och teknologi har blivit uppköpt. Försäljningen av DrDepth-programmet samt uppgraderingar ligger för tillfället nere.
    Existerande licensierade användare kan fortsätta använda sina program." Källa:http://drdepth.se/index.php?l=se

Detta var ju ingen kul överraskning för en som köpte lodet/plottern enbart för att kunna göra egna kartor.
    Så är det nån här som antingen kan nåt annat liknande program eller vet var man kan köpa en ny licens till dr depth.

Alla tips mottages! För målsättningen är ju somsagt att göra egna kartor över mitt sjösystem!

Har samma problem (fast med en annan enhet).

Jag håller nu på och testar ReefMaster (finns en 14 dagars testversion), men har ett stort problem då mitt lod skriver till rds format??? Då kan man ju passa på att fråga, är det någon som vet hur man får ut andra filformat i en Garmin EchoMap 70s? Eller går det att konvertera filen till något mer passande?

I övrigt tycker jag programmet ser okej ut.

Kommentera

skaffa humminbird så fungerar det nya drdepth.

Otroligt dumt av av skaparen av dr depth att sälja det, men så är det i en materialistisk värld.

Kommentera

Var köper man den nya licensen då?

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
          Var köper man den nya licensen då?

heter lakemaster nu

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
            skaffa humminbird så fungerar det nya drdepth.
            Jag vet inte om jag är trög men som jag fattat de hela så fungerar Lakemaster(nya namnet på DrDepth uppköpta av johnsons) lika som Lowrance Insight, att man får lov att skicka in datat och få ut en karta via webben?
            och läser man på Lakemasters hemsida ser de bara ut att stödja Amerikanska sjöar för tillfället... ?

Någon som kan förklara för mig? Har själv funderat på ekolod/plotter men vill avvakta just nu tills man får en klar bild för sig hur de fungerar.

Kommentera

Ni är välkommna att hänga på www.djupkarta.se.

Vi är 48 stycken som loggar data runt omkring i hela sverige å jag bygger sedan ihop allt. Många i projektet kör med drdepth eller reefmaster själva men är ändå med å delar data så man får djupkartor i flera sjöar.

/Kallin

Kommentera

Lakemaster funkar endast med humminbird, och du behöver inte skicka in nånting till dom. Du sköter dig själv. Så stod det i mailet jag fick iaf.

(glad drdepth användare!)

Kommentera

Ursprungligen postat av Larsww Visa inlägg
                  Lakemaster funkar endast med humminbird, och du behöver inte skicka in nånting till dom. Du sköter dig själv. Så stod det i mailet jag fick iaf.

(glad drdepth användare!)
                  När/om det kommer till Europeiska och svenska marknaden ja, mycket osäkert ännu..
                  Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Har gjort hundratals kartor i Dr. Depth genom åren men gått över till Insight genesis nu. Tycker det är bra hittills! Finns en del småsaker jag gärna ser att dem rättar till (och som jag tror att dem kommer göra).

Du kan testa programmet gratis och göra kartor på
                    Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 768 visningar
                    0 gillar