Fel på mitt ekolod ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel på mitt ekolod ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
    Tjena kan ju säga att detta inte e unikt för lowrance. Jag har ett humminbird 561 exakt samma problem. Tom när jag ror eller när båten slår runt efter jag ankrat så uppkommer problemet.
    Om båten slår runt när du ankrar, så är nog ekolodet inte ditt främsta problem. Ett lättare ankare och en längre ankarlina är nog att rekommendera.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
      Om båten slår runt när du ankrar, så är nog ekolodet inte ditt främsta problem. Ett lättare ankare och en längre ankarlina är nog att rekommendera.

Du vet vad jag menar

Kommentera

Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inlägg
        Tjena kan ju säga att detta inte e unikt för lowrance. Jag har ett humminbird 561 exakt samma problem. Tom när jag ror eller när båten slår runt efter jag ankrat så uppkommer problemet.
        Enig. Jeg har aldri opplevd dette med HDS-serien til Lowrance, men med Elite 4 og med Humminbird. Dette er sannsynligvis bare tilfeldigheter, men jeg mistenker at det er vel så mye et problem med selve ekkoloddgiveren som med ekkoloddet. Grunnen til den mistanken, er at jeg aldri har opplevd det med ettermarkedsgivere, kun med OEM-givere og de er sjelden av noe særlig god kvalitet. Det er uansett noe selger bør få ordnet.

Oversikt over garantitiden til Lowrance finnes her:
        Lowrance is a leading manufacturer of innovative marine electronics including Fishfinders, Chartplotters, Radar and Sonar. Find more fish easily.

Her i Norge er heldigvis ikke det med garanti noe stort issue, lovverket tilsier 2 eller 5 års rett til å klage til selger uansett.
        Team Colibri

Kommentera

Fick efter sin tid återkoppling av Lowrance, och precis som någon skrev löste den vita paletten mina problem. Fiskade hela gårdagen på en sjö som är betydligt grundare än Mälaren, men där djupet överskred vald djupskala, och det var inga problem. Återstår att se hur det sköter sig på Mälaren.

Kommentera

Har samma problem med mitt X-135. Ibland bara vill den inte tillbaks, ibland funkar det om man bryter strömmen snabbt (kör portabel rigg).

Dessutom blinkar "bakgrundljuset" dvs växlar mellan inget ljus, och dom två andra lägena ibland, ibland inte. Har googlat och lösningen verkar vara att köpa ett nytt, men man kan ju alltid undra, tar ju emot att slänga något som endå funkar bra när det väl funkar.

Har bytt givare utan resultat.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Har samma problem med mitt X-135. Ibland bara vill den inte tillbaks, ibland funkar det om man bryter strömmen snabbt (kör portabel rigg).

Dessutom blinkar "bakgrundljuset" dvs växlar mellan inget ljus, och dom två andra lägena ibland, ibland inte. Har googlat och lösningen verkar vara att köpa ett nytt, men man kan ju alltid undra, tar ju emot att slänga något som endå funkar bra när det väl funkar.

Har bytt givare utan resultat.
              Jag har för mig att jag läste någonstans att x135 kan göra så när den tappat den gas som den fylls med för att hålla ute fukt. Kolla med lowrance vad de säger.

Mitt blinkade också å jag plockade isär hela lodet å tänkte se om jag hittade något verkade ju som att enter knappen var intryckt hela tiden med jag gav upp då jag har för mig att det var jutet. Det fungerade ett tag efter att jag hatt isär det med sedan blev det ett kombilod istället.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
              1 020 svar
              127 790 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Team Colibri  
              Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17