Ursprungligen postat av byggarn
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ekolod igång ovan vattnet.
Collapse
X
-
Bara ett fel.. Lowrance *host host*Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
-
läste du inte vad OF skrev??Ursprungligen postat av Team CTM Visa inläggBara ett fel.. Lowrance *host host*
Ju mer du vet om ekolod ... därför Lowrance ombord! ett rejält ordentligt rim.....
en annan:
När du med Humminbird i halsen har gråten...byt till Lowrance i båten....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Tackar för all input från alla.
Dock kvarstår min fråga om det är ok att ha givaren över vattnet "mer än några minuter" om jag har gjort som jag skrev och slagit ifrån "ekolod" i inställningarna. Får som sagt ingen information då i varken vanligt 2D, Down Imaging eller Side Imaging så jag antar att givaren är helt "avstängd" och då inte bör ta skada hur länge den än är över vattnet. Korrekt?
Ska ringa till Comstedt och fråga senare idag.
Kommentera
-
Ja det bör vara korrekt. Annars finns det ju ingen anledning att kunna stänga av den kan man tycka?Ursprungligen postat av Electronicd Visa inläggTackar för all input från alla.
Dock kvarstår min fråga om det är ok att ha givaren över vattnet "mer än några minuter" om jag har gjort som jag skrev och slagit ifrån "ekolod" i inställningarna. Får som sagt ingen information då i varken vanligt 2D, Down Imaging eller Side Imaging så jag antar att givaren är helt "avstängd" och då inte bör ta skada hur länge den än är över vattnet. Korrekt?
Man brukar höra att givaren "klickar" när man har den ur vattnet, stäng av och kolla om den klickar.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Rätt gammal tråd, men fick du något svar från comstedt?Ursprungligen postat av Electronicd Visa inläggTackar för all input från alla.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Miller_timeBlev ett nytt lod och med det en 3-in-1 givare som ska monteras.
Velar lite mellan dessa...1 Foto-
Kanal: Elektronik
2025-04-07, 20:45 -
-
av NewbornSom rubriken lyder, var ska jag sätta givaren till ekolodet på akterspegeln?
Det är en Ryds 510...1 Foto-
Kanal: Elektronik
2025-04-08, 11:59 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
|
72 svar
6 112 visningar