Portabel Lowrance Elite 7 HDI ekolod - en flexibel lösning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portabel Lowrance Elite 7 HDI ekolod - en flexibel lösning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av gurraw Visa inlägg
    Fäste även två ledlampor som får lysa upp vägen när man bär hem det i mörkret.
    Enkelt och genialt.

Kommentera

Jag har kopplat mitt Lowrance Mark 5x ekolod till ett 20ah Anker Li-ion-batteri (http://www.ianker.com/product/79AN7906-BA#ptop).

Problemet är att ekolodet oftast inte startar alls, ibland kommer startbilden upp innan den stänger av sig och ibland startar den. Då oftast när jag ställt ner batteriet från 12v till 9v. Är problemet att batteriet inte klarar att lämna tillräcklig med ström? 1.5a vid 12v och 2a vid 9v?
      Senast ändrad av PuttePP; 2015-06-24, 17:00.

Kommentera

Ursprungligen postat av PuttePP Visa inlägg
        Jag har kopplat mitt Lowrance Mark 5x ekolod till ett 20ah Anker Li-ion-batteri (http://www.ianker.com/product/79AN7906-BA#ptop).

Problemet är att ekolodet oftast inte startar alls, ibland kommer startbilden upp innan den stänger av sig och ibland startar den. Då oftast när jag ställt ner batteriet från 12v till 9v. Är problemet att batteriet inte klarar att lämna tillräcklig med ström? 1.5a vid 12v och 2a vid 9v?
        Ja. Batteriet ditt leverer sannsynligvis ikke nok strøm. At du i det hele tatt får start ved 9V overrasker meg.
        Team Colibri

Kommentera

Körde tre timmar på 9v ikväll, gick 6% batteri och då körde jag ändå maxbelysning halvs tiden. Känns märkligt att ett batteri gjort för att ladda datorer inte klarar av ett ekolod ordentligt...

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnusson Visa inlägg
            Tack för ett snabbt svar, får ta kontakt med säljaren igen. Han svarar snabbt på mejl, får se om han kan skicka ett nytt batteri eller pengar tillbaka, som tur är var det inga stora pengar. Rapport kommer.
            Hur gick det need dessa batterier? Bara skräp som de flesta andra kina🔋

Kommentera

Hallå på er. Tack för alla idéer! Nu är mitt portabla ekolod nästan klart. Så här ser det ut.

Skärmen får inte plats i lådan för jag ville ha en sån liten låda som möjligt för att inte ta för stor plats i båten.

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
              1 020 svar
              127 789 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Team Colibri