Minn kota frontmonterad och lowrance elite 5x på samma batteri? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn kota frontmonterad och lowrance elite 5x på samma batteri?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minn kota frontmonterad och lowrance elite 5x på samma batteri?

Har dubbla batterier 120 amp till min minnkota och tänkte först koppla elite 5 ekolodet till samma batteri som elmotorn.

Fast sen läste jag i instruktionsboken till M-K att det kunde ge störningar på ekolodet om man använde samma batteri. Någon som märkt det? Kan man isf få bort störningarna och hur yttrar sig dessa? Hur mkt drar ekolodet?

Tänkte om man kör Ekot och MK på samma batteri slipper man att dra ur startbatteriet med ekolodet om man kör mycket med elmotorn och inte använder bensinaren på länge. Inte kul om man ska åka hem och sen startar inte motorn pga att ekolodet dragit ur batteriet.

är det maximizer på motorn kommer den troligen att störa om du kör dom på samma batteri eller har batterierna för nära varandra....
    kopplade mitt lod på startbatteriet och man skall köra bra många timmar med lodet om man skall köra slut på det....har dock ett
    70ah batteri som startbatteri och skulle det mot all förmodan ta slut är det ju bara att rycka med snöre...eller koppla in nåt av de andra batterierna...
    Senast ändrad av byggarn; 2013-04-24, 08:24.
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jo iofs sant att man kan koppla in nåt av dom andra och köra igång motorn med. Hade annars varit enklast att koppla till elmotorbatterierna men om det stör är det ju ruttet och det är maximizer på motorn!

Kommentera

Minn kota frontmonterad och lowrance elite 5x på samma batteri?

Jag fick störningar på mitt elit 5 när jag körde på samma batteri som elmotorn hade. Lodet hade väldigt svårt att hitta botten bra och det var flimmer i hela vattenmassan.

Lodet drar nog inte så mycket ström. Vet folk som kör lodet på ett litet mc batteri och laddar bara det typ var tredje pass.

Kommentera

Ok! Inget att snacka om då får det bli på startbatteriet!

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            är det maximizer på motorn kommer den troligen att störa om du kör dom på samma batteri eller har batterierna för nära varandra....
            kopplade mitt lod på startbatteriet och man skall köra bra många timmar med lodet om man skall köra slut på det....har dock ett
            70ah batteri som startbatteri och skulle det mot all förmodan ta slut är det ju bara att rycka med snöre...eller koppla in nåt av de andra batterierna...
            För mig räcker det att bara ha kablarna förnära varandra för att det skall ge störningar.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              För mig räcker det att bara ha kablarna förnära varandra för att det skall ge störningar.
              Hur nära då? Menar du kablarna till ekolodet och strömkabeln till elmotorn?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
              1 020 svar
              127 778 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Team Colibri  
              Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17