Spara inställninga - Garmin Echo 200 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spara inställninga - Garmin Echo 200

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spara inställninga - Garmin Echo 200

Jag har köpt ett garmin echo 200 till trollingbåten och under helgen har jag grejat lite med inställningarna på den. Jag har gått igenom allt men en sak har jag kört fast på, spara inställningarna. Jag skulle vilja spara mina inställningar så skärmen är lika när jag stänger av den som när jag senare knäpper igång den. För det lär väl finnas en sån funktion? Jag har letat i instruktionsboken men tycker mig inte se något. Har inte heller hittat något på själva lodet när jag tryckt runt.

Jag ska låna en hand GPS och kalibrera hastighetsgivaren nu i veckan, så därför skulle jag gärna vilja att inställningarna sparades då när jag är nöjd. Så jag slipper kalibrerar om den.

Tacksam för svar!
    Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!

Slog en signal till Garmin igår och fick svar på frågan.

Hastighetsgivaren trodde jag var inbyggd och var samma givare som den man fick med. Men ack så fel jag hade! Man måste köpa till en extra givare (för ca 350kr) för att få fram hastigheten på ekolodet. Lite snopet då det inte står nånstans om att en extragivare måste inhandlas.

Rörande "spara-funktionen" så verkar det som att man kan spara vissa inställningar såsom kalibrering osv. Men vilket skärmläge man vill ha får man ändra varje gång (den startas upp med helbild på 77khz frekvensen, för att se knopen måste man trycka fram delad bild 77khz/200khz)

Så mitt problem är avhjälpt, hoppas tråden kan vara till nytta för någon annan i framtiden.
    Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
    1 020 svar
    127 778 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Team Colibri  
    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17