Byta länspump på Silver Hawk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta länspump på Silver Hawk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Byta länspump på Silver Hawk

Min länspump verkar ha gett sig i vinter pga av frost misstänker jag och tänkte byta upp mig när jag ändå är igång. Nu till frågan, hur sjutton kommer man åt den?

Tacksam för snabbt svar då båtsäsongen och fisket är i full gång här i Göteborg!,:-)

Ursprungligen postat av MartinO Visa inlägg
    Min länspump verkar ha gett sig i vinter pga av frost misstänker jag och tänkte byta upp mig när jag ändå är igång. Nu till frågan, hur sjutton kommer man åt den?

Tacksam för snabbt svar då båtsäsongen och fisket är i full gång här i Göteborg!,:-)
    Hej Martin Odenhäll;
    Jag hade Rule 2000 länspumpar i mina båda, tidigare Silver Hawk aluminiumbåtar åren 1992 - 1998. Du får lyfta på aktersätet, tända ficklampan och kika ner akterut i V-et var och hur den gamla pumpen (akvariepumpen) är monterad. Är du det minsta händig klarar du själv att byta länspump. Annars får du ta kontakt med generalagenten Jan Comstedt AB i Göteborg, greve Magnus von Barth som tipsar dig om vem du ska vända dig till för att få en Rule 2000 i båten istället för "akvariepumpen"....

Alternativt får du ta båten på släp hit upp till Bålsta och jag kan visa dig....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
    Senast ändrad av Old Firehand; 2013-04-01, 08:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Martin Odenhäll;
      Jag hade Rule 2000 länspumpar i mina båda, tidigare Silver Hawk aluminiumbåtar åren 1992 - 1998. Du får lyfta på aktersätet, tända ficklampan och kika ner akterut i V-et var och hur den gamla pumpen (akvariepumpen) är monterad. Är du det minsta händig klarar du själv att byta länspump. Annars får du ta kontakt med generalagenten Jan Comstedt AB i Göteborg, greve Magnus von Barth som tipsar dig om vem du ska vända dig till för att få en Rule 2000 i båten istället för "akvariepumpen"....

Alternativt får du ta båten på släp hit upp till Bålsta och jag kan visa dig....

Go for the Big Ones!

Old Firehand
      www.trumman.com
      Hej OF!
      Misstänkte att ett svar skulle komma från dig :-)
      Tyvärr går det inte att titta ner där pumpen sitter då den sitter bakom tanken och dit in går det inte att krypa in men jag fick ett tips av en som har exakt samma modell att stoppa in telefonen och filma hur den sitter, ska tydligen vara någon plåt man lyfter upp. Ska kolla detta till helgen efter Sportfiskemässam och ja, det blir en uppgradering till en Rule :-)
      Senast ändrad av MartinO; 2013-04-29, 18:36.

Kommentera

Du får göra som tandläkarna och använda en spegel att kika via, då ser Du runt kanten på tanken och kan jobba om Du har någon som sköter spegeln och gärna lampan annars får Du rigga upp det på något vis, gjorde så i en båt där jag inte såg själva delen som skulle bytas lite bökigt men funkar iaf.

En bild med mobilen är en bra början men att jobba blint är inte så lätt även med en bild att referera till.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Du får göra som tandläkarna och använda en spegel att kika via, då ser Du runt kanten på tanken och kan jobba om Du har någon som sköter spegeln och gärna lampan annars får Du rigga upp det på något vis, gjorde så i en båt där jag inte såg själva delen som skulle bytas lite bökigt men funkar iaf.

En bild med mobilen är en bra början men att jobba blint är inte så lätt även med en bild att referera till.
          Kunde inte hålla mig igår utan kröp in med mobilkameran och filmade och såg att det låg en isklump runt pumpen vilket jag misstänker är anledningen till att den inte funkar. Tänkte hälla ner varmt vatten och se om den ev kommer igång efter isen är borta. Antagligen är den kass och då är det lika bra att uppgradera. Verkar finnas flera Rule 1500, vilken ska man ha?
          Såg att den satt på en plåt precis som någon beskrev för mig så i eftermiddag kryper jag ner igen.
          Senast ändrad av MartinO; 2013-04-29, 18:36.

Kommentera

Lycka! Fick loss länspumpen och den hade is inuti och så fort den var borta så startade den:-)
            Tack alla för tipsen, nu är Bettan säker igen!
            OF, det får bli en uppdatering nästa gång!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            127 778 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri  
            Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17