Lowrance mark x5 DSI, bra val? tacksam för hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance mark x5 DSI, bra val? tacksam för hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Här ser du Elite 5x in action med realtidsfönstret

Kommentera

hm :/ men då kan man ju lika gärna handla ett Mark x5? vettefan om ja riktigt gillar färglod. känns lite onödigt.. måste dessutom köpa en extra givare eftersom jag har två båtar jag tänkt använda lodet på. (går inte att göra det portabelt eftersom träsnipan jag har är för rund. )
      i barken finns det ål, skål

Kommentera

Svårt att få tag på ett bättre lod än Mark5x för dom pengarna,om du inte hittar nåt begagnat Elit5....skit i DSI,körde själv ett vanligt Mark5 och ett Mark5 DSI bredvid varandra ett tag för att se skillnaden....skall du använda lodet till fiske är DSI lodet helt enkelt inget att ha...sålde det jag hade bara efter några månader...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

det går inte att stänga av DSI funktionen då?

Kommentera

Nope, det är en helt annan givare

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              Svårt att få tag på ett bättre lod än Mark5x för dom pengarna,om du inte hittar nåt begagnat Elit5....skit i DSI,körde själv ett vanligt Mark5 och ett Mark5 DSI bredvid varandra ett tag för att se skillnaden....skall du använda lodet till fiske är DSI lodet helt enkelt inget att ha...sålde det jag hade bara efter några månader...

Det var ju kul att du sa det innan du sålde det till mig.
              Jag tycker dock det funkar bra till mitt fiske som till 95% består av trolling. Inga problem att se fisk på det, men det blir som tidigare sagts i tråden som prickar i stället för bågar. Jag brukar köra med 2 delad skärm och zommar in på den ena över det intressanta djupområdet, tex 4-10 m och då syns fisk väldigt bra då jag även tycker det är klarare bild med mindre störningar på DSI mot 2D.
              Till vertikalfiske som du håller på med är det dock tämligen värdelöst då konen är för smal.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Viktor K Visa inlägg
                det går inte att stänga av DSI funktionen då?
                slå av?? ett DSI lod är ett DSI lod, slår du av DSI funktionen så får du slå av lodet,,,ingen ide köpa ett lod man skall ha avslaget...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Knodden Visa inlägg
                  Det var ju kul att du sa det innan du sålde det till mig.
                  Jag tycker dock det funkar bra till mitt fiske som till 95% består av trolling. Inga problem att se fisk på det, men det blir som tidigare sagts i tråden som prickar i stället för bågar. Jag brukar köra med 2 delad skärm och zommar in på den ena över det intressanta djupområdet, tex 4-10 m och då syns fisk väldigt bra då jag även tycker det är klarare bild med mindre störningar på DSI mot 2D.
                  Till vertikalfiske som du håller på med är det dock tämligen värdelöst då konen är för smal.
                  hmmm....kanske börjar bli senil men tycker mig komma ihåg att jag förklarade precis hur det var och att det nog skulle funka till just trolling...
                  det gläder mig att det kom till nytta....
                  Senast ändrad av byggarn; 2013-03-19, 12:08.

Kommentera

inte lätt de här.. tänkte att man kunde välja om man ville ha DSI eller vanligt beroende på hur man tänkte fiska. men det var lite väl stora förhoppningar.. fiska mest trolling men hade tänkt prova på vertikalt, vad ska jag köpa då för att bli nöjd? runt 2500kr.. (eftersom jag lär köpa extra givare)

Kommentera

Men det är ju självklart att du kan få både DSI och 2D lod i ett.. men du kommer inte undan med den budget du snackar om här.

Här är en för 9000kr

Budget under 2500 så har du ju inte speciellt mycket att välja på. Mark 5x eller någon av lowrance Mark 4 lod?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 880 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10