Här ser du Elite 5x in action med realtidsfönstret
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lowrance mark x5 DSI, bra val? tacksam för hjälp
Collapse
X
-
hm :/ men då kan man ju lika gärna handla ett Mark x5? vettefan om ja riktigt gillar färglod. känns lite onödigt.. måste dessutom köpa en extra givare eftersom jag har två båtar jag tänkt använda lodet på. (går inte att göra det portabelt eftersom träsnipan jag har är för rund. )i barken finns det ål, skål
Kommentera
-
Svårt att få tag på ett bättre lod än Mark5x för dom pengarna,om du inte hittar nåt begagnat Elit5....skit i DSI,körde själv ett vanligt Mark5 och ett Mark5 DSI bredvid varandra ett tag för att se skillnaden....skall du använda lodet till fiske är DSI lodet helt enkelt inget att ha...sålde det jag hade bara efter några månader...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggSvårt att få tag på ett bättre lod än Mark5x för dom pengarna,om du inte hittar nåt begagnat Elit5....skit i DSI,körde själv ett vanligt Mark5 och ett Mark5 DSI bredvid varandra ett tag för att se skillnaden....skall du använda lodet till fiske är DSI lodet helt enkelt inget att ha...sålde det jag hade bara efter några månader...
Det var ju kul att du sa det innan du sålde det till mig.
Jag tycker dock det funkar bra till mitt fiske som till 95% består av trolling. Inga problem att se fisk på det, men det blir som tidigare sagts i tråden som prickar i stället för bågar. Jag brukar köra med 2 delad skärm och zommar in på den ena över det intressanta djupområdet, tex 4-10 m och då syns fisk väldigt bra då jag även tycker det är klarare bild med mindre störningar på DSI mot 2D.
Till vertikalfiske som du håller på med är det dock tämligen värdelöst då konen är för smal.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Viktor K Visa inläggdet går inte att stänga av DSI funktionen då?Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Knodden Visa inläggDet var ju kul att du sa det innan du sålde det till mig.
Jag tycker dock det funkar bra till mitt fiske som till 95% består av trolling. Inga problem att se fisk på det, men det blir som tidigare sagts i tråden som prickar i stället för bågar. Jag brukar köra med 2 delad skärm och zommar in på den ena över det intressanta djupområdet, tex 4-10 m och då syns fisk väldigt bra då jag även tycker det är klarare bild med mindre störningar på DSI mot 2D.
Till vertikalfiske som du håller på med är det dock tämligen värdelöst då konen är för smal.
det gläder mig att det kom till nytta....Senast ändrad av byggarn; 2013-03-19, 12:08.Never let your memories be greater then your dreams...
Kommentera
-
inte lätt de här.. tänkte att man kunde välja om man ville ha DSI eller vanligt beroende på hur man tänkte fiska. men det var lite väl stora förhoppningar.. fiska mest trolling men hade tänkt prova på vertikalt, vad ska jag köpa då för att bli nöjd? runt 2500kr.. (eftersom jag lär köpa extra givare)i barken finns det ål, skål
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 880 visningar
0 gillar