structure scan fråga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

structure scan fråga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    en väl fungerande givare....kanske...men sedan får väl inte lss-givaren sitta mer än 30cm
    från den andra givaren sidledes heller om DI skall fungera som den skall...eller är det jag som cyklar nu?? vafan har de inte löst det som HB gjort med EN givareför
    det finns ju en "M"-modell (map) av HDS 7 Touch och som inte har den vanliga lodfunktionen så det stämmer nog kanske inte att dom måste sitta så nära eftersom den uppenbarligen fungerar utan vanligt lod.
    Senast ändrad av Nito; 2013-03-13, 10:05.

Kommentera

Strålarna för sidoseendet går väl ut i väldigt smala strålar rakt ut från båten så sitter givaren inte i akten så borde inte motorn störas för någon av denna givare?
      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        en väl fungerande givare....kanske...men sedan får väl inte lss-givaren sitta mer än 30cm
        från den andra givaren sidledes heller om DI skall fungera som den skall...eller är det jag som cyklar nu?? vafan har de inte löst det som HB gjort med EN givareför
        DI givaren, mittenkonen i LSS mäter väl djupet istället för skimmern antar jag när den används, det enda som skulle kunna påverka resultatet är väl overlay scanen eller vad det heter om dom sitter för långt ifrån varandra? Dvs. att man kör både skimmer och DI på varandra i samma skärmruta för att utvärdera skillnaden mellan vanligt ekolod och down imaging. Det skulle ju kunna bli lite förskjutet då kanske. Är vi ute på en tandemcykel månne?
        Senast ändrad av Gösakungen; 2013-03-13, 10:13.

Kommentera

ha,ha....då får du trampa....och styra.....satt precis i går och läste det med vanliga givaren och lss givaren...möjligt att det gäller overlayen...får kolla...det värsta med att läsa en manual är att jag tröttnar efter bara några sidor och lägger ifrån mig den....sen börjar jag om nästa gång
          och samma procedur upprepar sig...
          Senast ändrad av byggarn; 2013-03-13, 11:18.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

det är omanligt att läsa manualer (men jävligt nyttigt)

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
              det är omanligt att läsa manualer (men jävligt nyttigt)
              japp....på bägge....men nu vet jag att det gäller just för att overlayen skall funka klockrent...MAX 30cm ifrån vanliga givaren

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

vilken modell har du

Kommentera

Det krångliga beteckningen är Lowrance HDS 7 Gen2 Touchscreen inte bara en touch 7:a där heller....varför skippade dom inte Gen2 I alla fall? finns väl ingen Gen1 med Touchscreen....

Kommentera

förmo9dligen för att visa att den har gen2 processorn, ju flashigare namn du vet...

Kommentera

Scan

Tjena. Skulle skita i de 30cm för overlay funktionen är inte så rolig eller andvändbar i mina ögon, bättre med separata bilder. Vill man ha bra bild så får man sätta givarn en liten bit fram på båten men det medför ju andra problem ifs sladdar,stång, lyfta upp å ner, sätter man den på aktern får man ju lite mer störning vilket man kan reducera med filter (ytklutter) dock filter är filter. Sidescan är ju till för att se längre bort från båten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 793 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17