structure scan fråga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

structure scan fråga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• structure scan fråga

ni som kör med Structure scan, hur nära motorn har ni monterat givaren?
    jag har ju en ganska smal båt så hur jag än gör hamnar givaren hyfsat nära motorn så min fråga är hur mycket Motorn skuggar bilden?
    funderade på om jag skulle montera på ett fäste så att den fälls ner vid fiske så den hamnar lite bakom motorn eller är jag ute och cyklar?

structure scan fråga

Min sitter en halvmeter styrbord kölen och motorn skuggar lite när den är fullt nedtrimmad, jag löser det lätt genom att trimma ut när jag kör sakta och vill se på lodet.
    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
      ni som kör med Structure scan, hur nära motorn har ni monterat givaren?
      jag har ju en ganska smal båt så hur jag än gör hamnar givaren hyfsat nära motorn så min fråga är hur mycket Motorn skuggar bilden?
      funderade på om jag skulle montera på ett fäste så att den fälls ner vid fiske så den hamnar lite bakom motorn eller är jag ute och cyklar?
      sitter precis och funderar på samma sak...kanske får bli som Anders gör....
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

structure scan fråga

Jag tror att det beror lite på motorstorlek och akterspegeln, jag ska försöka komma ihåg att plåta hur den sitter i helgen.

Min sitter på en buster xxl, akterspegeln lutar lite och motorn bygger så mycket i motorfästet att sensorn nästan går helt fri. Beamen är så smal att jag bara behöver tilta lite grann för att den ska gå fri, jag tror att det är propellerns turbulens som stör i låg fart.
        Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

turbulensen brukar störa mest på babord sida....där bör man inte ha en givare alls....fast min 83/200 sitter där likt förbannat...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Har själv beställt LSS-2 givaren i dagarna och inte en chans att ljudstrålen går fri från motorn om man monterar den på traditionellt vis, den är väl typ 25cm lång. Tänker prova att vända på den och montera den bakom kölen då det är ca en halvmeter fritt där så kabeln kommer ut rätt där, ska tydligen gå att vända på hö/vä i ekolodet så det blir rätt sida.
            Vet dock inte hur det kommer påverka egenskaperna på båten med en smärre puckel där, om den blir svårplanad eller så, nån som har en aning?

Kommentera

låter som om jag inte är helt ute och trampar.....
              spånar lite nu, men kanske ett manöverbart fäste där jag helt sänker ner den bakom/under propellerströmmarna, vad skulle det resultera i?
              Senast ändrad av Nito; 2013-03-12, 23:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
                låter som om jag inte är helt ute och trampar.....
                spånar lite nu, men kanske ett manöverbart fäste där jag helt sänker ner den bakom/under propellerströmmarna, vad skulle det resultera i?
                en väl fungerande givare....kanske...men sedan får väl inte lss-givaren sitta mer än 30cm
                från den andra givaren sidledes heller om DI skall fungera som den skall...eller är det jag som cyklar nu?? vafan har de inte löst det som HB gjort med EN givareför
                Senast ändrad av byggarn; 2013-03-13, 09:05.

Kommentera

Själv fick jag hem ett humminbird 998 igår och visst, givaren var rätt fet alltså, men, allt sitter inbyggt i en givare vilket gör att jag kan hissa ned den på mitt pelagiska givarfäste och komma under motorn. Iofs sitter det fästet framför motorn så vet inte om motorn stör alls då utan det räcker med att hissa ned den nedanför skrovet bara.
                  Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

ähhh...man får väl prova sig fram..går nog att lösa på nåt sätt...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 778 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17