Vilket Combo-Lod skall jag välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket Combo-Lod skall jag välja?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Leta efter ett begagnat hds 7 alt ett lcx 27.. det kan du nog hitta i din budget.
    http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Nedan är en länk till mitt ena lod som är till salu, PM:a mig så kanske vi kan diskutera priset något.

Kommentera

8000:- för ett begagnat G1?? man kan ju köpa nytt G2 för 8500:- inkl.givare...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Sedärja, billigaste jag hittade på prisjakt är 10 995:- för gen2. Sen så skrev jag att priset går att diskutera.

Kommentera

Skulle köpa en hds 5m som finns för 3000kr på benns och sen ett garmin echo 500 ekolod som finns från 2600kr.

Slipper hoppa fram och tillbaka i menyer samt kan använda både karta och ekolod samtidigt utan att behöva förstoringsglas.

Alternativt hålla utkik efter ett begagnat 5x

Kommentera

Ett 5x har jag redan. Har faktiskt vart inne på någon M variant men tycker det känns överflödigt att ha två 5" till en liten båt...

Kommentera

Tjena, är själv en Lowrance fantast, men den dya Echomap 50s eller 70s kommer nog plocka lite pluspoäng deras ny ekolod har riktigt bra bild och kommer bli en favorit hos många.

Kommentera

Garmin´s nya serie som kommer i mars/april månad kommer vara något alldeles extra.
                  527xs och 721xs är två modeller som kommer fungera med CHIRP givare, som sänder signaler mellan olika register istället för t,ex en fast signal på 55, 200khz eller liknande. Minns inte riktigt men någonstans mellan 25-60khz och en i det större omfånget.
                  Detta ger en separation på fiskbågar som ingen annan på marknaden kan erbjuda. Något som många vill åt.
                  Även GPS:en är uppgraderad till 10ghz och kommer uppdatera kartdatan 10 ggr bättre än andra GPS:er på marknaden med inbyggda antenner.
                  För mig så är det ett självklart val till våren efter att ha kört med Lowrance HDS-5 som också fungerat mycket bra.
                  Men denna maskin lär slå de flesta på fingrarna.....
                  Det är just xs modellerna som fungerar med dessa CHIRP givare.

Kommentera

garmins gps är ju erkänt bra grejer, ohc då med nya echoserien, som jag vet folk använder (550c) och tycker är ett utmärkt lod. Extremt konkurrenskraftigt pris på 4500 spänn. Blev nästan själv sugen på den (echomap 50) istället för lowrance hdi7an, visst, kul med dsi, men är det värt 2tusen extra?

Vad gäller geofence så finns inte det på eliteserien, så det är bara å plocka hem ett hdi7 från staterna för den som vill det.

Jag har själv ingen brådska med mitt lod, då jag först måste köpa ny båt/motor :P
                    http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Gangstaante Visa inlägg
                      Garmin´s nya serie som kommer i mars/april månad kommer vara något alldeles extra.
                      På vilket sätt?

527xs och 721xs är två modeller som kommer fungera med CHIRP givare, som sänder signaler mellan olika register istället för t,ex en fast signal på 55, 200khz eller liknande. Minns inte riktigt men någonstans mellan 25-60khz och en i det större omfånget.
                      Detta ger en separation på fiskbågar som ingen annan på marknaden kan erbjuda. Något som många vill åt.
                      Rätt intressant att du kan hävda att ingen annan på marknaden kan erbjuda samma eller bättre separation. Vad vet du egentligen om CHIRP? Och vad vet du egentligen om de nya Garmin CHIRP modellerna?
                      Om du läser på lite så kommer du upptäcka att dessa dels kommer jobba med mindre givare, med mindre sändstyrka, Du kommer kanske också upptäcka att dessa inte kommer sända, och lyssna på två portar som stora "Äkta" CHIRP moduler såsom till exempel Simrad BSM-2.
                      Då skulle jag vilja veta hur en enhet med lägre sändstyrka, samt försämrad förmåga att sända och lyssna skall kunna prestera bättre än riktiga CHIRP enheter?

Även GPS:en är uppgraderad till 10ghz och kommer uppdatera kartdatan 10 ggr bättre än andra GPS:er på marknaden med inbyggda antenner.
                      10gHz? (10 gHz= 10000000000 uppdateringar per sekund) ja jävlar, gps delen kommer vara imponerande om dina uppgifter stämmer .
                      Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                      http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 872 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri