Elite5 el. Elite7 för vertikalfisket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elite5 el. Elite7 för vertikalfisket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elite5 el. Elite7 för vertikalfisket?

Tjenare!
    Är lite sugen på att sälja mitt Humminbird 597CXI HD Combo till förmån för ett Lowrance lod. Mest pgr av att det är kul att testa på lite nytt.
    I början var jag grymt missnöjd med Humminbird lodet.. men efter någon tur så började man fatta lite och det var grymt trevligt och hjälpte mig till en jäkla massa gös

Elite5 lodet är ju grymt för vertikalfisket. Har ju läst en del om att den inte filtrerar som ex. HDS loden vilket gör det passande för vertikalandet.

Nu finns ju Elite7. Extremt sugen på en större skärm. Men frågan är, kommer det vara lika skysst att använda för detta fisket som Elite5?? Eller är det risk att det använder samma teknik som HDS lodet och filtrerar en hel del?

Väldigt tacksam för svar för mitt Humminbird lär gå snart och då vill man slå till direkt =)

Vad jag fattat det som använder Elite7 digital teknik och bör därför också filtrera som ett HDS, men man vet aldrig.
    Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Mmm... misstänker att det kan vara en dealbreaker även om den stora skärmen skulle vara otroligt nice

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
      1 020 svar
      127 774 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri  
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17