Spontanköpte just ett nytt ekolod med GPS-plotter, Lowrance Elite-4... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spontanköpte just ett nytt ekolod med GPS-plotter, Lowrance Elite-4...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spontanköpte just ett nytt ekolod med GPS-plotter, Lowrance Elite-4...

Clas Ohlson hade rea på en del olika lod och bl.a. Lowrance Elite-4 för 995kr vilket kändes som ett bra pris så jag slog till på ett utan att veta något om modellen. Någon som äger detta lod/plotter och kan dela med sig av lite erfarenheter så jag vet om det är värt att behålla.

Navionics Gold-kort verkar ingå också men jag har ingen SD-kortsläsare på datorn så jag kan inte kolla om det funkar nu.

Det enda jag är lite skeptisk mot är den lilla skärmen på 3,5" men jag hoppas upplösningen gör att det funkar ändå.

Om någon mer är sugen så fanns det ett kvar på Drottninggatan i Stockholm när jag köpte mitt för någon timme sen. Fanns även några Garmin-lod för 249kr och 349kr om jag minns rätt och någon låda för batterier om man vill göra de portabla.
    Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2013-01-07, 18:30.

Så du fick en plotter plus navionics Gold kort för 995? Låter verkligen för bra för att vara sant

Kommentera

Borde du inte kunna stoppa in kortet i din plotter och se vad som ingick?

Kommentera

Ursprungligen postat av Henkelort Visa inlägg
        Så du fick en plotter plus navionics Gold kort för 995? Låter verkligen för bra för att vara sant
        Var lite så jag kände också så därför jag är tveksam till korten men det ligger ett SD-kort från Navionics med där det står typ "To download your Gold chart connect this card to your PC and go to navionics.com" så med lite tur hoppas jag de ingår.

Kul också på kvittot där det står "Du sparar 2804kr" måste ju vara en bra deal eller.

Kommentera

Ursprungligen postat av Henkelort Visa inlägg
          Borde du inte kunna stoppa in kortet i din plotter och se vad som ingick?
          Jo. Måste bara koppla in den på ett batteri först och det orkar jag inte fixa med idag.

Kommentera

Lyckades plugga in kortet i en dator och tydligen behövs kortet för att kunna köpa sjökorten från Navionics så de ingick inte utan kostar typ 100EUR extra. Kanske inte helt otippat

Kommentera

Med tanke på att dom tar samma pris för ett X4 så har du onekligen gjort ett klipp
              Senast ändrad av stiva; 2013-01-07, 22:05.

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                Clas Ohlson hade rea på en del olika lod och bl.a. Lowrance Elite-4 för 995kr vilket kändes som ett bra pris så jag slog till på ett utan att veta något om modellen. Någon som äger detta lod/plotter och kan dela med sig av lite erfarenheter så jag vet om det är värt att behålla.

Navionics Gold-kort verkar ingå också men jag har ingen SD-kortsläsare på datorn så jag kan inte kolla om det funkar nu.

Det enda jag är lite skeptisk mot är den lilla skärmen på 3,5" men jag hoppas upplösningen gör att det funkar ändå.

Om någon mer är sugen så fanns det ett kvar på Drottninggatan i Stockholm när jag köpte mitt för någon timme sen. Fanns även några Garmin-lod för 249kr och 349kr om jag minns rätt och någon låda för batterier om man vill göra de portabla.
                Kungligt!!! Drog iväg och hämtade den sista Elite-4 de hade på Drottninggatan nu på morgonen. Galet bra pris ju! Blir ett rejält lyft från min trötta portabla Humminbird.

Du ska ha ett stort tack för tipset, Magnus!
                Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
                  Kungligt!!! Drog iväg och hämtade den sista Elite-4 de hade på Drottninggatan nu på morgonen. Galet bra pris ju! Blir ett rejält lyft från min trötta portabla Humminbird.

Du ska ha ett stort tack för tipset, Magnus!
                  Inga problem!

Efter att ha läst på lite känner jag mig sjukt nöjd. Får se om jag orkar bita i det sura äpplet och manuellt vektorisera mina BSB-sjökort så man slipper köpa navionics.

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                    Inga problem!

Efter att ha läst på lite känner jag mig sjukt nöjd. Får se om jag orkar bita i det sura äpplet och manuellt vektorisera mina BSB-sjökort så man slipper köpa navionics.

Funderar också lite på det där med sjökorten. Har inte ens hunnit öppna upp förpackningen ännu, så inte provat någonting, men är du säker på att det bara kostade 100 eur att köpa Navionics Gold? Låter ju ändå klart billigare om man jämför med priserna lite överallt på nätet där Gold kostar runt 2000kr och uppåt.

Såg att olssons fiske har ett paket med ELITE-4 plus sjökort... 4700kr hehe helsjukt...

Läste också att det medföljer (inbyggt) enklare sjökort från Lowrance redan från början i Elite 4, de har dock inga djupangivelser vad jag förstår. Men alltid nåt! Har du kollat hur de ser ut?

Å andra sidan har jag egentligen ingen jätteanvändning av GPS:en eller kartorna, eftersom jag kör Navionics sjökortsapp i min Samsung Galaxy S2 redan, men kul att möjligheten finns i Elite 4:an å att man får det "på köpet"!

Hur som helst, galet bra pris vi fick Tack igen!
                    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 704 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17