Lowrance släpper ännu en ny enhet, Lowrance Elite 7-HDI - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance släpper ännu en ny enhet, Lowrance Elite 7-HDI

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
    Tullavgift och moms från USA
    1.7-3.7% och moms 25%
    Så en tusing i påslag
    Och ytterligare en hundring för postens avgifter.

Kommentera

Jag hitta på ebay från usa och även England hade bra priser!!

Kommentera

Hur är det med gps-låsen på lowrance grejer nu för tiden?
        Kan man köpa en elite 7 hdi från staterna?
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
          Enligt flera här på fs som köpt sina elite 7 från USA, så funkar det fint. Geolock-grejen finns tydligen bara på HDS-serien, inte elite-serien.
          Detta är inget jag har testat själv (harvar fortfarande runt med ett gammalt mark 5x-pro), men det framgår i flera olika trådar. Jag hade inte varit orolig för den biten om jag skulle köpa ett elite 7 idag iallafall.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
            Enligt flera här på fs som köpt sina elite 7 från USA, så funkar det fint. Geolock-grejen finns tydligen bara på HDS-serien, inte elite-serien.
            Detta är inget jag har testat själv (harvar fortfarande runt med ett gammalt mark 5x-pro), men det framgår i flera olika trådar. Jag hade inte varit orolig för den biten om jag skulle köpa ett elite 7 idag iallafall.
            Ja ok, det var ju bra!
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
              Jag köpte mitt Elite-7 HDI inkl quad givare från USA via eBay. Fick 700kr påslag från farbror tull, men kom ändå väldigt billigt undan jämfört med de svenska priserna. Går även att få svenska menyer om man vill.

Kommentera

Då många frågar mig, vill jag klargöra en gång för alla, Elite-7 HDI inhandlat från andra sidan pölen (USA) den har ej geofence och du kan välja mellan flera språk (inkl svenska) direkt utan moddning eller flashning.

Det fungerar exempelvis mycket bra att logga med till minneskort för att göra djupkartor till den egna sjön med ex Dr Depth eller Reefmaster. Dock ger jag inte så mycket för "Down Imaging" men det kanske beror på att jag ej justerat lodet rätt.

//M :-)

Kommentera

För att svara på de följdfrågor jag fått gällande säljare på eBay så köpte jag mitt lod från en som heter "shopepal" samt skyddsfilm från en som heter "navscreen". Det finns dock flera säljare så det är bara att välja och vraka och handla från de som har goda säljbetyg från andra konsumenter.

Ser att lodet nu är nere i 4100SEK inklusive quad transducer (83/200/455/800). Har man som jag lite otur kan det hända att man åker på tull å moms. Man kan alltid fråga säljaren (innan köp) om denne kan tänka sig att sätta ett "alternativt värde" på försändelsen.

För den som är orolig för köp från eBay kan jag lugna och säga att de få gånger det har uppstått oklarheter när jag köpt prylar via eBay och jag ej mottagit produkten (oftast från Kina) jag betalat för, har jag alltid fått full återbetalning inom någon timme efter anmälan. Var dock noga med att vara artig och sköta all konversation med säljaren via eBays kontaktsystem (aldrig via egen mail) och betala med paypal så är det inga som helst problem. Räkna dock med lite längre leveranstider minst 2v från USA och runt 4v från Kina. Skyddsfilmen kom dock hem i lådan redan efter 4 dagar i mitt fall!
                  Senast ändrad av GuteBysen; 2014-01-02, 20:20.

Kommentera

Shopepal er dønn seriøs og har også egen nettbutikk som ofte er billigere enn ebay. Jeg har en Lowrance Point-1 og et NMEA-starter kit på vei til meg i posten fra http://www.shopepal.com nå. Jeg har handlet derfra flere ganger og har bare gode erfaringer.
                    Team Colibri

Kommentera

• Ursprungligen postat av GuteBysen Visa inlägg
                      Då många frågar mig, vill jag klargöra en gång för alla, Elite-7 HDI inhandlat från andra sidan pölen (USA) den har ej geofence och du kan välja mellan flera språk (inkl svenska) direkt utan moddning eller flashning.

Det fungerar exempelvis mycket bra att logga med till minneskort för att göra djupkartor till den egna sjön med ex Dr Depth eller Reefmaster. Dock ger jag inte så mycket för "Down Imaging" men det kanske beror på att jag ej justerat lodet rätt.

//M :-)
                      Finns det "baskarta över världen" när man beställer från USA? Eller när man inte har något sjökort i, är det bara grönt, sen när man fixat egna kartor så pluppar sjön fram?

Måste man köpa sjökort först för att kunna logga egna sjöar? Tyckte jag såg det någonstans, låter konstigt men vore ju jävligt drygt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 681 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17